Informacinių technologijų kompanija „Microsoft“ jau aštuntus metus rengia didžiausią pasaulyje technologinį studentų turnyrą, kuriame dalyvauja per 300 tūkst. studentų iš viso pasaulio. Turnyro dalyviai teikia siūlymus, kaip pritaikyti informacines technologijas sprendžiant opiausias pasaulyje problemas – mažinti skurdą, tausoti gamtą, stiprinti gyventojų sveikatą. Kūrybiškumo ir inovacijų kupiname turnyre laukiama paraiškų ir iš Lietuvos studentų. Mūsų šalies atstovai jau yra nugalėję praėjusiuose „Imagine cup“ turnyruose.
„Turnyras „Imagine Cup“ skatina studentus sutelkti dėmesį į pasaulines problemas, kurti technologines inovacijas ir sprendimus, kurie padės mažinti skurdą, rūpintis vaikais, stiprinti gyventojų sveikatą bei saugoti gamtą, - sakė „Microsoft Lietuva“ akademinių programų koordinatorius Tautvydas Dagys. – Be to, studentams atsiveria galimybės parodyti savo projektus pasaulinėms kompanijoms, pasivaržyti su bendraamžiais iš užsienio, užmegzti tolimesnei karjerai naudingus kontaktus.“
Turnyras „Imagine Cup“ per aštuonerius metus išaugo į didžiausias visame pasaulyje vystančias varžybas, kurios susideda iš antrankinių regioninių turnyrų ir pasaulinių finalų. Studentai iš Lietuvos aukštųjų ar aukštesniųjų mokyklų savo paraiškas gali teikti be atrankinių varžybų į visas turnyro kategorijas. „Tikimės, kad sėkmingas Lietuvos studentų dalyvavimas „Imagine Cup“ turnyre paskatins ir naujas besimokančio jaunimo kartas aktyviai įsitraukti į technologinių sprendimų varžybas,“ – sakė T.Dagys.
Studentų akiratyje – globalios skurdo, medicinos, verslo problemos
„Imagine Cup“ turnyro temos kasmet sudaromos atsižvelgiant į opiausias pasaulio ir žmonijos problemas. 2010 metų turnyras studentus kviečia pritaikyti savo žinias aštuoniuose srityse: bado ir skurdo mažinimo, visuotinio pradinio švietimo, lyčių lygybės, vaikų mirtingumo mažinimo, gimdyvių sveikatos užtikrinimo, kovos su mirtinomis ligomis ir epidemijomis (AIDS, maliarija ir kitos), aplinkosaugos, pasaulinio bendradarbiavimo tinklo kūrimo visuotinei plėtrai.
Pasirinkę vieną ar kelias iš šių temų studentai gali teikti paraiškas skirtingose varžybų kategorijose. Šių metų „Imagine Cup“ turnyre numatytos penkios kategorijos: Programinės įrangos kūrimas (angl. Software design), Įdėtųjų sistemų kūrimas (angl. Embedded development), Žaidimų kūrimas, Vaizdo montažas ir IT „iššūkis“, kategorija skirta sistemų administratoriams. Pasirinkę vieną iš šių sričių studentai turi pateikti sprendimus, kurie padėtų kovoti su pasaulinėmis problemomis.
Turnyrui pateikiamas studentų paraiškas vertina kviestiniai teisėjai iš informacinių technologijų įmonių, turnyro rėmėjų atstovai, universitetų akademikai iš viso pasaulio. Kiekvienoje kategorijoje nugalėję studentai ar jų komandos laimi solidžius piniginius prizus iki 25 tūkst. JAV dolerių. Apdovanojami trys geriausi kiekvienos kategorijos darbai, pripažinti pasauliniame finale, kuris šiais metais vyks Varšuvoje, liepos 3-8 dienomis.
Didžiausia nauda dalyviams – užmegzti kontaktai
Praėjusiais metais „Imagine Cup“ turnyre dalyvavo daugiau nei 300 tūkst. studentų iš 142 pasaulio šalių. Iš Lietuvos šiame turnyre pastaraisiais metais paraiškas teikdavo po 100 studentų, šiais metais tikimasi didesnio aktyvumo dėl atsinaujinusių turnyro kategorijų.
Lietuvių studentų darbai ir idėjos jau yra nugalėjusios praėjusiuose „Imagine Cup“ turnyruose. 2005 metais Trimatės grafikos kūrimo kategorijoje nugalėjo studentų komanda iš Lietuvos, turnyrui pateikusi filmą „In.out.side:The shell“, skirtą pavaizduoti ribų tarp individo ir jį supančio pasaulio mažinimą. Ši lietuvių komanda 2004 metų „Imagine Cup“ turnyre liko antroje vietoje.
Pasak Aro Pranckevičiaus, tuometinio nugalėtojų komandos lyderio, dalyvavimas „Imagine Cup“ turnyre didžiausią naudą teikia per užmegztus vertingus kontaktus. „Visiems studentams, besidomintiems ir kuriantiems inovatyvius su informacinėmis technologijomis susijusius sprendimus rekomenduočiau dalyvauti šiame turnyre. Mes turėjome galimybę pristatyti savo kūrinius pasaulinių kompanijų atstovams, gauti jų rekomendacijas, o finalo metu pasilyginti su studentais iš viso pasaulio“, - sakė A. Pranckevičius, po studijų tęsiantis darbus kompiuterinės grafikos kūrime kompanijoje „Unity Technologies“.
„Microsoft Lietuva“ atstovas T.Dagys patvirtino, kad su aktyviai „Microsoft“ skelbiamuose projektuose dalyvaujančiais studentais ir vėliau palaikomi artimi ryšiai. „Didžioji dalis tokių studentų dirba informacinių technologijų bendrovėse Lietuvoje arba užsienyje, taip pat ir „Microsoft, - teigė T.Dagys. – Tikimės, kad ir šiais metais Lietuvos studentai aktyviai dalyvaus pasauliniame turnyre ir pasiūlys įdomių įsimenančių sprendimų“.
Daugiau informacijos apie „Imagine Cup“ galima rasti tinklalapyje http://imaginecup.com, taip pat čia studentai gali teikti ir paraiškas turnyrui.