JAV Centrinės žvalgybos valdyba (CŽV) ketina plėsti veiklą virtualioje erdvėje ir pradėti stebėti net socialinius tinklus, tokius kaip „Twitter“, tinklaraščius, nuotraukų publikavimo tarnybą „Flickr“, vaizdo įrašų svetainę „YouTube“, internetinę parduotuvę „Amazon“ ir kitas svetaines.
CŽV komercinis padalinys „In-Q-Tel“ investavo į programinės įrangos gamintoją „Visible Technologies“, kuri orientuojasi į informacijos sekimą internete, įskaitant ir svetaines, kuriose žmonės skelbia asmeninę informaciją, rašo Telegraph.co.uk.
CŽV ketina sekti internete pateikiamą informaciją, nes pastaruoju metu teroristai vis aktyviau naudoja internetą savo pažiūroms skleisti ar net išpuoliams organizuoti, žmonėms verbuoti ir pan.
„Visible Technologies“ kasdien skenuoja per milijoną tinklalapių (tinklaraščius, naujienų portalus, diskusijų forumus, socialinių tinklų svetaines ir pan.), ieškodama juose tam tikrų raktažodžių. Pavyzdžiui, tarp jos klientų yra „Microsoft“, kuri taip stebi susidomėjimą jos produktais, taip pat kokiame kontekste – teigiamame, neigiamame ar neutraliame – apie juos rašoma.
„Visa, kas yra atvirai prieinama, gali būti renkama“, – teigia Amerikos mokslininkų federacijos atstovas Stevenas Aftergoodas. Tačiau jis sutinka, kad asmeninės informacijos sekimas ir kaupimas gali būti „problematiškas“, ypač jei tai atliekama negavus sutikimo.
„Žvalgybos agentūros ar darbuotojai galbūt nori naudoti tokias priemones rinkti informacijai apie politikus, jų kritikus, žurnalistus ir kt. bei panaudoti tokią informaciją politiniais tikslais. Tačiau tai neleistina, net jei tokią informaciją techniškai galima apibūdinti kaip „atvirai prieinamą“, – pabrėžia mokslininkas.
JAV Vyriausybė įkūrė „In-Q-Tel“ 1999 metais. Pagrindinis jos veiklos tikslas – ieškoti ir dirbti su „kompanijomis, kuriančiomis naujausias technologijas, ir tarpininkauti perduodant šiuos sprendimus CŽV“.