Lietuvoje startuoja virtualių parodų ekspozicijos, kurios mūsų šalyje taps alternatyva vis mažesnio populiarumo sulaukiančioms tradicinėms parodoms. Šios parodos įmonėms kainuos gerokai pigiau, tačiau užtikrins kelių šalių auditorijas.
Jau šį rudenį užsienio kapitalo kompanija „Onlineexpo.com“ surengs tris tarptautines parodas – turizmo paslaugų „Travel Expo 2008“, viešbučių, restoranų ir barų „HoReCa & Entertainment“ bei naujausių technologijų „Technology & Internet“ ekspozicijas.
Pirmoji paroda vyks Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje. Visose šalyse ji atidaroma vienu metu. „Internete organizuojamos parodos atvers naujas galimybes ekspocizijų dalyviams ir lankytojams – įmonėms paprasčiau ir gerokai pigiau dalyvauti virtualioje parodoje. Be to, jos gaus tarptautinę auditoriją. Tuo tarpu interesantai nepakilę iš savo darbo vietos galės nemokamai susipažinti su naujovėmis iš įvairių šalių“, – pasakojo UAB „Online Expo“ direktorius Lietuvoje Kęstutis Varnas.
Pirmoji tarptautinė virtuali paroda įvyks turizmo tema „Travel Expo 2008“, kuri veiks spalio 27 – lapkričio 5 dienomis. Parodoje šių metų naujoves pristatys per 600 įvairių šalių kelionių organizatorių, turizmo agentūrų, viešbučių, poilsio centrų, SPA centrų, automobilių nuomos, oro, vandens linijų kompanijų, kitų su turistine veikla susijusių įmonių. Parodoje bus pristatyti sezoniniai pasiūlymai.
Alternatyvą tradicinėms parodoms sukūrusi „Onlineexpo.com“ jau šiais metais Lietuvoje investuos per 1 mln. litų. Kiekvienai mūsų šalyje organizuojamai parodai skiriama beveik po 345 tūkst. litų. Iš viso pirmąjai parodai keturiose valstybėse skirta maždaug 1 mln. 276 tūkst. litų.
Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ atliktos apklausos metu paaiškėjo, kad jau dabar 58 proc. didžiųjų šalies įmonių rinkodaros vadovų mano, jog dalyvauti virtualiose parodose tikslinga, o „Onlineexpo.com“ skaičiavimais, keturias šalis apimančiose parodose apsilankys apie 5 mln. vartotojų.
Kiekvienas apsilankęs parodoje, galės ne tik apsižvalgyti dalyvių stenduose, peržiūrėti vaizdinę medžiagą, bet ir interaktyviai bendrauti su bet kurios šalies kompanijos atstovais.
„Parodos metu lankytojai galės pirkti, naudotis įvairiomis akcijomis, nuolaidomis, o kompanijų atstovai turės galimybių prisistatyti, užmegzti kontaktus tiek su klientais, tiek su partneriais Lietuvoje ir kitose šalyse. Parodos dalyviai taip pat galės rengti įvairias apklausas, rinktis reikiamų darbuotojų CV, tikrinti stendo lankomumą“, –virtualios parodos teikiamas galimybes ir išskirtinumus komentavo UAB „Online Expo“ direktorius Lietuvoje K. Varnas.
Planuojama, kad dar šių metų pabaigoje virtualių parodų projekte dalyvaus 9 valstybės, o po metų į „Onlineexpo.com“ virtualių parodų tinklą jau bus įsiliejusios JAV, Izraelis, Vokietija, Norvegija, Kinija, Lenkija, Danija, Azerbaidžanas, Moldova, Rumunija, Slovakija, Čekija, Švedija, Gruzija, Ukraina, Baltarusija ir Rusija. Kasmet numatyta surengti 9 įvairias parodas.
Verslininkų apklausos rodo, kad virtualus įvairių kompanijų naujovių pristatymo būdas – rimta alternatyva tradicinėms, parodų centruose rengiamoms parodoms, kurios kasmet sulaukia vis mažiau lankytojų.