Net trys „Bitės plius laboratorijos“ konkurso nugalėtojų komandos savo sukurtas mobiliąsias paslaugas pristatys investuotojams Londone - vienai iš didžiausių pasaulio investicinių kompanijų, besispecializuojančiai mobiliojo interneto srityje, „Accel Partners“. Tokią galimybę jiems suteiks konkursą organizavusi telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“ kartu su pagrindiniu konkurso partneriu - didžiausiu pasaulyje mobiliųjų taikomųjų programų ir žaidimų portalu „GetJar“.
Paskelbus nugalėtojus, iš konkursui pristatytų 23 pabaigtų darbų net 135 tūkstančių litų prizinį fondą išsidalino 7 geriausios komandos. Didysis konkurso prizas atiteko paslaugą „wap.mobis.lt“ – galimybę mobiliuoju telefonu gauti informaciją apie nuomojamus butus didžiausiuose Lietuvos miestuose – sukūrusiai komandai.
„Džiaugiamės, kad šis konkursas tampa puikia terpe, kur gabūs ir kūrybingi žmonės gali realizuoti savo idėjas. Šiemet konkurse matome daug brandesnes idėjas, aukštesnę jų realizavimo kokybę. Net tris komandas siunčiame į Londoną „pasitikrinti“ tarptautiniu lygiu“, - sakė „Bitės plius“ paslaugų vadovas Šarūnas Chomentauskas. Jo teigimu, jau dabar Lietuva mobilumo srityje yra viena iš pažangiausių šalių pasaulyje. „Tikiuosi jog tai, kaip ir auganti partnerių kuriamų paslaugų kokybė, leis jau greitai susilaukti Lietuvoje sukurtų mobilių paslaugų, kurios sukels pasaulinį atgarsį“, - sakė Š. Chomentauskas.
Konkurso darbus komisija vertino pagal keturis kriterijus: paslaugos išbaigtumą, patogumą naudoti ir dizainą, paklausumą ir augimo potencialą bei originalumą. Pagrindinį apdovanojimą – 10 tūkst. litų vertės čekį, kelionę į Londoną, tris „Nokia e61“ telefonus bei 10 tūkst. litų vertės reklamą Lietuvoje, mobiliosios reklamos tinkle Admobi.lt – pelnė komanda už paslaugą „wap.mobis.lt“ (autoriai – Marius Tverijonas, Jaroslavas Ozevič, Tomas Dambrauskas ir Audrius Brazauskas). Ši paslauga leidžia klientui išvengti nuolatinio naršymo butų nuomos skelbimų portaluose ir siūlo skelbimus apie nuomojamus butus gauti tiesiog į savo telefoną trumpąja SMS žinute – per minutę po to, kai skelbimas paskelbiamas.
Perspektyviaisiais pripažinti darbai „Kišeninis buhalteris“ (autoriai – Maksimas Golivkin ir Danilas Piatov) ir „Basketball zone“ (autoriai – Darius Mikužaitis ir Ramunė Dundulytė). „Kišeninis buhalteris“ – tai programa mobiliajame telefone, leidžianti valdyti finansus, registruoti bei prognozuoti išlaidas. „Basketball zone“ – tai internete ir mobiliąjame telefone veikiantis žaidimas, kurio dalyviai gali vadovauti virtualiai krepšinio komandai ir rungtis turnyruose su kitais dalyviais.
Geriausio žaidimo kategorijoje laimėjo paslauga „Mornomia Mobile“ (autoriai – Boleslovas Dapkūnas, Dominykas Djačenka, Laurynas Grumbinas, Tautvydas Valkevičius), o už geriausią mobiliąją programą apdovanotas darbas „Saugūs duomenys“ (autoriai – Benas Kamantauskas, Ignas Karpiejus, Kipras Mancevičius, Tadas Žiemys), suteikiantis galimybę išsaugoti visų telefone turimų kontaktų atsarginę kopiją.
Naudingiausia paslauga visuomenei pripažinta idėja „Ką skaityti“ (autorius -Dalius Dobravolskas). Svetainėje www.skaityta.lt lankytojai gali parašyti savo nuomonę apie skaitytas knygas, ieškoti kitų panašių knygų naudodamiesi tiek kompiuteriu, tiek mobiliuoju telefonu. Taip pat specialus prizas - nemokama vieta tarnybinėje stotyje metams - atiteko idėjai „Voyage“ (autoriai - Aurimas Steponavičius ir Paulius Jonikas). Ši paslauga leidžia kaupti ir ieškoti informacijos apie įvairias geografines vietas, automatiškai nustato vietą, kurioje yra klientas, ir pateikia informaciją apie objektus, esančius atitinkamame regione.
Jau antrą kartą vykęs „Bitės plius laboratorijos“ konkursas prasidėjo praėjusių metų spalį. Jo dalyviai turėjo ne tik pasiūlyti, bet ir techniškai įgyvendinti idėjas: tai padaryti padėjo „Bitės“ specialistai bei konkurso partneriai. Prizus konkursui „Bitė“ įsteigė kartu su „GetJar.com“, UAB „Metasite Business Solutions“, UAB „SIR EU,“ „Parkas.lt“ ir „Nokia“. Beveik keturis mėnesius trukusiame konkurse „Bitės plius laboratorija“ iš viso dalyvavo 35 Lietuvos studentų ir moksleivių komandos, iš jų 23 komandos realiai įgyvendino savo idėjas.