Suderinusi skirtingas ryšių technologijas tarptautinė inovacijų ir technologijų kompanija „Siemens“ sukūrė laivais gabenamų konteinerių vietos nustatymo sistemą, kuri perduoda ne tik informaciją apie konteinerių buvimo vietą, bet ir duomenis apie krovinio būklę.
Iki šiol kompanijos, kurių konteineriai iš vieno žemyno į kitą neretai keliauja daugiau kaip mėnesį, galėjo gauti informaciją tik apie pačių laivų buvimo vietą. Konkretaus konteinerio vieta, o tuo labiau krovinio būklė buvo nežinoma visos kelionės metu: apie transportavimo metu įvykusį šaldyto maisto pakuotės, brangių prekių mechaninius pažeidimus ar kitus krovinio sugadinimo atvejus buvo galima sužinoti tik atgabenus ir iškrovus jį numatytoje vietoje.
„Siemens“ IT sprendimų ir paslaugų grupės sukurta laivais gabenamų konteinerių vietos nustatymo sistema leidžia stebėti krovinio būklę bet kuriuo metu. Kiekviename konteineryje įdiegtas radijo dažnio identifikavimo (RFID) lustas kas dvi sekundes perduoda duomenis į specialų skaitmeninio ryšio (GSM) įrenginį. Jis informaciją palydoviniu ryšiu persiunčia laivo kapitonui, taip pat transporto kompanijai ar krovinio savininkui į bet kurią pasaulio vietą.
Sulūžus arba atsidarius konteinerio durims, viršijus leistiną krovinio temperatūrą, drėgmės normą, dujų koncentraciją, vibracijos lygį ar pasikeitus kitiems krovinio būklę apibūdinantiems parametrams, RFID lustas nedelsiant išsiunčia tekstinę pavojaus žinutę.
Transporto ir laivybos kompanijų, technologijų tiekėjų ir apsaugos organizacijų konsorciumas naująją sistemą išbandė maršrutu Singapūras-Tailandas-Kinija. Signalų, kuriuos siuntė konteineriuose instaliuoti RFID lustai, tikslumą patvirtino sistemą vertinęs nepriklausomas institutas Singapūre.