Japonų kompanija „Fuji Heavy Industries“, „Subaru“ automobilių gamintoja, pristatė naujos kartos sistemą „Active Driving Assist“ (ADA). Pagrindinė jos užduotis – kelio ruožo sekimas ir siekis išvengti susidūrimo su pėsčiaisiais, dviratininkais ir kitais eismo dalyviais. Esant pavojui sistema įspėja vairuotoją. Kritinėje situacijoje, kai kliūtis rizikingai priartėja, mašinos stabdžiai suveikia automatiškai.
Kompanija pabrėžia pagrindinę paskutinės ADA versijos savybę – specialiai sukurtos stereokameros naudojimą ir naują vaizdo signalo analizės schemą. Tuo tarpu kiti gamintojai tam naudoja radarus arba radaro ir kameros kombinaciją.
Kaip parodė pirmieji naujos ADA versijos bandymai, „Fuji Heavy Industries“ pavyko pasiekti puikių rezultatų siekiant sutrumpinti reakcijos laiką į artėjančią kliūtį. Pagal šiuolaikinius reikalavimus sistema turi suveikti ir pradėti stabdyti likus mažiausiai 0,6 sekundės iki susidūrimo. Naujoji ADA sistema gali atpažinti pėsčiąjį arba dviratininką ir pradėti stabdyti likus 1,4 sekundės iki susidūrimo.
Dar vienas ADA privalumas yra galimybė dirbti net esant mažiems greičiams. Pavyzdžiui, panašios „Toyota“, „Nissan“ ir „Honda“ kompanijų sistemos yra efektyvios tik esant greičiui didesniam nei 15 km/h. „Fuji Heavy Industries“ specialistai atliko miestuose įvykusių avarijų analizę ir padarė išvadą, kad ADA sistemos darbo pritaikymas esant mažiems greičiams, gali sumažinti tokių avarijų tikimybę.
Galime paminėti ir dar vieną sistemos privalumą – tai reakcija į neteisingą vairavimą. Jeigu automobilis dėl kokios nors priežasties pradės judėti į šoną, pavyzdžiui, į sieną arba išvažiuos į kitą eismo juostą, stereokamera nustatys šį veiksmą ir sustabdys mašiną, net jei vairuotojas spaus akseleratoriaus pedalą.
Belieka pridurti, jog „Fuji Heavy Industries“ kompanijos sukurta naujos kartos „Active Driving Assist“ sistema jau ateinančiais metais bus montuojama į „Subaru Legacy“ serijos automobilius.