Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/elektronika/95891/japonai-parode-kaip-turi-atrodyti-miesto-automobilis/spausdinti/

Japonai parodė, kaip turi atrodyti miesto automobilis

Publikuota: 2025-04-25 07:17
Tematika: Elektronika, technika
Autorius: Viktoras Baliulis
Aut. teisės: ©Bilis.lt
Inf. šaltinis: Bilis.lt

Kartais tikrai apmaudu matyti, kaip Japonija atsilieka pasaulinėse elektromobilių lenktynėse. Tiesa, šalies santykis su elektros energijos gamyba nėra paprastas, o jos automobilių gamintojai vis dar siekia, kad ilgametės investicijos į hibridines pavaras ir vandenilines technologijas atsipirktų.

Bet juk tai ta pati Japonija, kuri pasauliui padovanojo vieną geriausių pramoninio dizaino pavyzdžių ir legendinius vartotojų elektronikos prietaisus. Jei tik nuspręstų rimtai įsitraukti į EV žaidimą, tikėtina, sukurtų ką nors iš esmės naujo ir labai japoniško.

Na, jei tradiciniai gamintojai dar neskuba imtis veiksmų, tai iniciatyvą perima startuoliai. Viena iš įdomiausių šiuo metu – „KG Motors Co.“. Jų pirmasis projektas – žavus, vienam žmogui skirtas elektrinis mažylis „Mibot“.

„Mibot“

Šis elektromobilis yra toks mažas, kad jis telpa į didesnį „Toyota Hiace“ furgoną. Jei manėte, kad „Chevrolet Bolt“ yra kompaktiškas, tuomet reikėtų žinoti, kad Japonijoje „kompaktiškas“ turi visai kitą reikšmę.

„Mibot“ varomas 7,68 kWh baterija, kuri visiškai įkraunama per maždaug 5 valandas iš standartinės 100V buitinės rozetės. Gamintojas teigia, kad automobiliukas gali įveikti iki 100 kilometrų važiuojant 30 km/h greičiu. Tokio nuvažiuojamo atstumo veikiausiai pakaktų ir daugeliui lietuvių.

Išmatavimai? Vos 2,49 m ilgio, 1,13 m pločio ir 1,46 m aukščio – mažesnis net už kai kuriuos japoniškus mikroautomobilius.

„Šiandien didžioji dalis automobilių Japonijoje naudojama trumpoms kelionėms, dažniausiai vienam žmogui. Net dabartiniai miniautomobiliai tam yra per dideli. Tai nei efektyvu, nei ekonomiška“, – teigia įmonės atstovai.

Mažas vienvietis elektromobilis, atrodo kaip logiškas atsakas į realius poreikius - greitai nuvykti į parduotuvę, darbą ar atlikti trumpą reikalą mieste. Ir nors „Mibot“ savo dydžiu artimesnis elektriniam paspirtukui nei automobiliui, jis turi vieną svarbų pranašumą – jokių išmetamųjų dujų, patogus stogas virš galvos ir net oro kondicionierius.

„Mibot“ ne tik praktiškas elektromobilis, bet tuo pačiu ir labai mielas. Japoniškai mielas. Ir nors jis labai mažas, netrūksta komforto – automobilis turi net 8 colių lietimui jautrų ekraną, kuris leidžia valdyti pagrindines funkcijas. Anot gamintojo, labai svarbu, kad transporto priemonė ne tik atliktų savo funkciją, bet ir teiktų emociją.

„Mibot“

„Žmonės turi norėti juo važiuoti – dizainas, komfortas ir važiavimo patirtis turi kurti potyrį. Tik tada transportas tampa mėgstamas, o ne tik naudojamas“, – sako „KG Motors“.

Pranešama, jog tokio elektrinio mažylio kaina siekia maždaug 6 600 eurų.

‡ 1999–2025 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!