„Subaru“ atrodo kaip ta markė, kuri lyg ir turėtų žibėti elektrinių automobilių varžybose. Jos gerbėjai dažnai – gamtą mylintys, aplinkai neabejingi, vertinantys gerą pravažumą bei mėgstantys vairavimo malonumą.
Tačiau realybė kiek kitokia. Iki šiol „Subaru“ elektrinio transporto srityje buvo veikiau statistas nei rimtas žaidėjas. Vienintelis markės elektromobilis yra „Solterra“, kuris iš esmės yra „Toyota bZ4X“ su „Subaru“ logotipu ir vidutiniškomis techninėmis savybėmis.
Nepaisant to, kaip ir „bZ4X“, „Solterra“ pernai ir 2025 metų pradžioje sulaukė nemažo pirkėjų susidomėjimo. Vadinasi, pirkėjams „Subaru“ elektrinis modelis iš tiesų įdomus. Gera žinia – naujienų bus dar.

Niujorko automobilių parodoje netikėtai debiutavo naujas markės elektromobilis – „Subaru Trailseeker“. Kol kas apie šį modelį žinoma tik jo pavadinimas. Bet nuojauta kužda, kad „Subaru“ čia viską padarys teisingai.
Šis elektromobilis gali tapti dideliu sėkmės faktoriumi Japonijos gamintojui. Kaip ir anksčiau, „Subaru“ turi padėkoti „Toyota“, būtent jos iniciatyvos žengia į priekį.
Kovo mėnesį Briuselyje „Toyota“ pristatė tris naujus ar atnaujintus elektromobilius - gerokai patobulintą „bZ4X“, kompaktišką miesto modelį „Urban Cruiser“ ir sportiškesnį, kupė stiliaus krosoverį „C-HR+“, kuris bus mažesnis ir pigesnis nei „bZ4X“.
Oficialiai „Toyota“ nepatvirtino, bet „bZ4X“ ir „C-HR+“ turėtų pasirodyti JAV rinkoje jau šiemet arba 2026 pradžioje. Jeigu „Subaru“ išlaikys „Solterra“ pavadinimą naujajai, technologiškai atnaujintai „bZ4X“ versijai, o taip greičiausiai ir bus, automobilis galės pasiūlyti 450 kilometrų nuvažiuojamą atstumą.
Tai leistų ištaisyti senosios versijos silpnąją vietą – lėtą įkrovimą. Naujasis modelis turėtų būti įkraunamas nuo 10 iki 80 proc. vos per 30 minučių ir tai milžiniškas žingsnis į priekį.
Jei tai tiesa, „Trailseeker“ greičiausiai bus „Subaru“ interpretacija „Toyota C-HR+“ modelio pagrindu. Ir tai – potencialiai dar svarbesnis žingsnis markei. Kadangi „C-HR+“ yra lengvesnis ir aptakesnis nei „bZ4X“, jis Europos Sąjungos bandymuose demonstruoja net 600 km nuvažiuojamą atstumą, o tai beveik atitinka ankstesnę „Tesla Model Y“ versiją.
Ir tai dar ne viskas. „Subaru“ jau paskelbė, kad nuo 2025 metų visi jų elektromobiliai gamykloje bus komplektuojami su „Tesla“ tipo NACS įkrovimo jungtimi. Kitaip tariant, naujieji modeliai galės naudotis visais „Supercharger“ tinklais be jokių adapterių ar papildomų sprendimų.
Jei visa tai bus patvirtinta, „Trailseeker“ gali tapti tikru proveržiu „Subaru“ istorijoje. Visa elektromobilių rinka dabar persiorientuoja į prieinamesnius modelius, kurie siūlo bent 450 kilometrų nuvažiuojamą atstumą – tai tampa standartiniu reikalavimu.
O „Trailseeker“ gali būti būtent tas atsakymas, kurio laukė „Subaru“ gerbėjai. Praėjusiais metais „Subaru“ žadėjo, kad kartu su „Toyota“ pristatys tris elektrinius SUV. Atnaujinta „Solterra“ – jau viena, „Trailseeker“ – antra.
Liko trečiasis. Jei jis pasirodys toks, kokio tikisi pirkėjai, „Subaru“ pagaliau žengs į elektrinio transporto rinką taip, kaip to iš jos tikimasi. Juk visos linksmybės negali atitekti vien „Hyundai“.