„Mercedes-AMG“ kuria savo pirmuosius specialios serijos elektromobilius – aukštos klasės visureigį ir sedaną, kurie bus pradėti gaminti maždaug 2026 metais. Pranešama, kad iki to laiko kompanija leis mums pajausti, ką ji gali padaryti su elektra, pristatydama vienkartinį elektrinio superautomobilio konceptą – transporto priemonę, kuri, kai bus atskleista vėliau šiais metais, taps greičiausiai įsibėgėjančiu mersedesu.

Bene didžiausia naujiena apie šį konceptą yra ta, kad jis gali būti varomas kietojo būvio akumuliatoriumi. Šią technologiją „Mercedes“ jau bando prototipe viešuosiuose keliuose. Jame taip pat bus demonstruojama naujos kartos AMG elektrinė jėgainė, kurią sudaro ašiniai srautiniai elektros varikliai, mažesni ir kelis kartus galingesni už šiandieniniuose elektromobiliuose naudojamus pavaros agregatus.
Konceptas bus panašus į 2023 metų „Mercedes One-Eleven“ koncepciją. Pasak neįvardyto aukšto rango informatoriaus, būsimasis konceptas bus įkvėptas retro stiliaus. „One-Eleven“ – tai moderni „C111“ serijos 16 eksperimentinių vidutinės galios automobilių, pagamintų aštuntojo dešimtmečio pradžioje, reinterpretacija.
AMG praeityje neturi pagal užsakymą sukurto automobilio su vidutinio galingumo varikliu, kuriuo galėtų remtis, todėl jo įkvėpimo šaltiniu galėtų būti kitas „Mercedes“ automobilis, pavyzdžiui, „C112“, kuris buvo „C111“ evoliucija. Nepriklausomai nuo jo dizaino, panašu, kad šis konceptas bus labiau technologijų demonstravimas, užsimenantis, kur AMG žengs toliau.
Neįvardytas informatorius pažymėjo, kad „EQXX“ siekė nuvažiuoti toliausiai, o šis siekia nuvažiuoti greičiausiai. Tai bus greičiausiai įsibėgėjantis automobilis, kokį AMG kada nors yra pagaminusi. Pasak jų, jis iš naujo apibrėš, kas yra elektrinis automobilis ir ką jis gali padaryti.

Nors šiandien AMG neturi jokių specialiai elektra varomų modelių, ji yra našumo elektromobilių pradininkė, nes 2013 – 2014 metais labai ribotais kiekiais gamino „SLS AMG Electric Drive“. Šis automobilis ypatingas tuo, kad jame sumontuoti keturi varikliai, todėl jis buvo pakankamai įdomus.
Nėra nieko patvirtinto ar sklandančio gandų malūne, kad keturmotoris „Mercedes-AMG EV“ bus gaminamas, tačiau tai neatmestina. Mersedeso konkurentas BMW patvirtino planus į savo būsimus elektrinius M modelius montuoti net keturis nepriklausomus variklius, todėl galima daryti prielaidą, kad „Mercedes“, kuris praeityje trumpai gamino tokį modelį ir siūlo panašią konfigūraciją elektriniame G klasės automobilyje, daro tą patį.
Šis negirdėtas našumo lygis, apie kurį užsimena informatorius, pasiekiamas sumaišius aukštos įtampos 800 voltų platformą su keturiais varikliais ir kietojo kūno akumuliatoriumi. Pastaroji turi daug privalumų, palyginti su dabartinėmis ličio jonų baterijomis, be to, ji turėtų būti mažesnė ir lengvesnė, o tai labai svarbu, kai norima, kad našų automobilį būtų smagu ir jautru vairuoti.
Šiuo metu „AMG One“ yra greičiausias automobilis su „Mercedes“ ženklu. Jo iš tinklo įkraunama hibridinė jėgainė sujungia nedidelio darbinio tūrio V6 variklį su elektriniu turbokompresoriumi ir dviem elektriniais varikliais, iš viso išvysto 1049 arklio galias, o iki 100 km/h įsibėgėja per 2,9 sekundės. Neturėtų būti sunku sukurti gryną elektromobilį, kuris sprinto laiką įveiktų greičiau.

Kad šis naujasis AMG konceptas taptų pasauliniu, jis turėtų priartėti prie „Rimac Nevera“. Šiuo metu tai yra greičiausias pasaulyje keliuose legaliai gaminamas elektromobilis, kuris dėl keturių atskirų variklių iki 100 km/h per valandą įsibėgėja greičiau nei per 2 sekundes. Tačiau, nors jis greičiausias važiuojant tiesiai, jam nepavyksta pasivyti absurdišką sukibimą su kelio danga turinčio „McMurtry Speirling“, kuris net ir važiuodamas nedideliu greičiu naudoja ventiliatorių, sukuriantį didžiulę prispaudžiamąją jėgą.
Daugiau nei prieš dešimtmetį sukūrusi „SLS Electric Drive“ ir vieną pažangiausių iš visų dabartinių automobilių gamintojų elektromobilių programų, „Mercedes“ galėtų sukurti kažką tikrai ypatingo. Kadangi tai vienetinis egzempliorius, akivaizdu, kad tai daugiau ketinimų pareiškimas ir ženklas, kokie galėtų būti būsimi AMG EV.