Spartėjanti elektromobilių revoliucija reiškia, kad vis labiau reikia tvarių akumuliatorių gamybos. Negalime tiesiog atsisakyti iškastinio kuro ir išeikvoti dar vieno gamtos ištekliaus. Laimei, nauji tyrimai rodo, kad perdirbtos elektromobilių akumuliatorių medžiagos gali padėti išspręsti šią problemą.

Naujas Londono imperatoriškojo koledžo atliktas tyrimas atskleidė, kad perdirbtos medžiagos svarbiausiais aspektais gali pranokti pirmines iškastas rūdas, atverdamos kelią ilgiau veikiančioms, greičiau įkraunamoms ir ekonomiškesnėms EV baterijoms.
Tyrime daugiausia dėmesio skirta perdirbtoms katodinėms aktyviosioms medžiagoms (CAM), pagamintoms „Altilium“ ACT1 gamykloje Devone.
Mokslininkai palygino perdirbtas CAM su komerciškai prieinamomis medžiagomis, gautomis tradiciniu būdu, ir nustatė, kad perdirbtos medžiagos turi reikšmingų privalumų – ilgesnį akumuliatoriaus tarnavimo laiką ir greitesnį įkrovimą.
Vienas pagrindinių perdirbtų medžiagų privalumų – jų pastovumas. Išgaunamų rūdų kokybė gali skirtis, jas reikia ilgai tobulinti. Perdirbtos medžiagos gaunamos iš standartizuotų, pagamintų akumuliatorių. Tai reiškia, kad mažiau priemaišų ir pastovesnė metalo sudėtis.
Todėl gauname patvaresnį akumuliatorių, kuris gali atlaikyti daugkartinius įkrovimo ir iškrovimo ciklus be didesnio pablogėjimo. Tyrėjai sužinojo, kad gali koreguoti perdirbtą CAM, kad sukurtų pritaikytus rezultatus, įskaitant baterijų sudėtis, kuriose yra daug nikelio ir kobalto, o tai padeda kurti baterijas, pritaikytas konkretiems eksploataciniams reikalavimams.
Atliekant bandymus perdirbti CAM pavyzdžiai taip pat parodė įspūdingą cheminį ir fizikinį atsparumą, o tai rodo, kad jie gali užtikrinti ilgalaikį aukšto lygio akumuliatorių veikimą. Tyrime pažymima pažymi, kad perdirbimas sumažina brangiai kainuojančius ir daug energijos reikalaujančius procesus, susijusius su pirminės rūdos kasyba, transportavimu ir perdirbimu.
Taip pat sumažėja rizika, susijusi su kintančia rūdos kokybe ir galimais tiekimo sutrikimais. Mažesnės energijos sąnaudos perdirbant dar labiau sumažina elektromobilių gamybos anglies dioksido pėdsaką. Dr. Christianas Marstonas teigė, kad perdirbta CAM ne tik atitinka pasaulinius tvarumo tikslus, bet ir užtikrina geresnes technines charakteristikas mažesnėmis sąnaudomis, todėl ji keičia EV pramonę.
Šiuo metu technologija tikrinama Jungtinės Karalystės baterijų industrializavimo centre (UKBIC), kur gaminami baterijų elementai iš perdirbtos CAM, kad būtų galima juos toliau bandyti ir tobulinti. Patvirtinimo procesas yra labai svarbus siekiant užtikrinti technologijos gyvybingumą, kad ją būtų galima plačiai naudoti elektromobilių rinkoje.
Neseniai švariųjų technologijų grupė „Altilium“ gavo beveik 5 mln. eurų investiciją iš Japonijos prekybos ir investicijų grupės „Marubeni“ į Tisaido akumuliatorių perdirbimo gamyklą. Pradėjus veikti šiai gamyklai, joje kasmet bus perdirbamos 150 tūkst. elektromobilių atliekos.