Nors gerokai mažesnė Klaipėda absoliučiais registruotų elektromobilių skaičiais nusileidžia Vilniui ir Kaunui, uostamiesčio regioną pagrįstai galima laikyti lyderiu pagal tai, kokia dalis gyventojų renkasi ekologiškas transporto priemones. Šiemet Klaipėdoje planuojami elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros projektai turėtų dar labiau pagerinti miesto pozicijas žaliojo transporto žemėlapyje.

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, šių metų vasario 1 d. daugiausia elektromobilių buvo sostinės regione. Vilniaus ir Vilniaus rajono savivaldybėse kartu sudėjus iš viso buvo registruota daugiau kaip 13,8 tūkst. grynųjų elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridų. Kaune ir Kauno rajone tokių transporto priemonių buvo 5,7 tūkst., o Klaipėdoje ir Klaipėdos rajone – 2,5 tūkst.
Ekspertai pastebi, kad nors šiais skaičiais Klaipėda atsilieka nuo Vilniaus ir Kauno, tačiau reikia įvertinti, kad ir gyventojų skaičiumi ji yra kone du kartus mažesnė už Kauną ir pusketvirto karto – už Vilnių.
Be to, dar įspūdingiau Klaipėdos regionas atrodo, kai pažvelgiama į kaimynines Palangos ir Neringos savivaldybes. Drauge su Vilniaus miestu jos yra vienintelės, kuriose elektromobiliai sudaro daugiau kaip 3 proc. viso transporto parko. Pavyzdžiui, Neringoje vasario 1 d. buvo registruota 418 automobilių, kai 20 kartų didesniame Panevėžyje – tik 585.
Įkrovikliai – skirtingiems vairuotojų poreikiams
„Klaipėdos regionas demonstruoja, kad elektromobilių era – jau ne ateities vizija, o šiandienos realybė. O tai lemia, kad vieninteliame mūsų uostamiestyje sparčiai plėtojama ir įkrovimo infrastruktūra, kuri ne tik patenkins dabartinių elektromobilių vairuotojų poreikius, bet paskatins dar daugiau klaipėdiečių ir aplinkinių savivaldybių gyventojų rinktis ekologiškas transporto priemones“, – sako žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo elektromobilių įkrovimo tinklo vystymo vadovas Tomas Žilionis.
Penktadienį, vasario 21 d., prie Priestočio g. esančio „Norfa XXL“ prekybos centro pradėjo veikti du nauji 160 kW galios „Enefit Volt“ tinklo įkrovikliai. Pasak T. Žilionio, ši vieta pasirinkta ne atsitiktinai – ji patogi tiek miesto gyventojams, tiek pravažiuojantiems keliautojams ar į pajūrį traukiantiems poilsiautojams, nes yra šalia pagrindinių transporto arterijų ir miesto centro objektų.
Praėjusių metų vasarą būtent Klaipėdoje pradėjo veikti galingiausi viso „Enefit Volt“ tinklo įkrovikliai. Šalia „Švyturio“ arenos įrengtose stotelėse elektromobilius galima įkrauti naudojantis 320 kW galia. Šiemet bendrovė įgyvendins dar du stambius įkrovimo infrastruktūros projektus. Šalia statomo prekybos ir pramogų centro „Sendvario miestas“ bus įrengti du ypač greiti net 320 kW ir keturi 47 kW galios įkrovikliai, o prie vystomo „Jūros miesto“ projekto vairuotojų lauks net aštuoni 120 kW galios įkrovikliai.
Šiuo metu Klaipėdoje ir rajone veikia 12 „Enefit Volt“ įkroviklių su 24 įkrovimo prieigomis. Po naujų projektų įgyvendinimo šis skaičius daugiau nei padvigubės, be to, infrastruktūra reikšmingai pasipildys tiek didelės galios įkrovikliais, skirtais skubantiems vairuotojams, mažesnio galingumo įrenginiais, kuriuose pigiau įkrauti transporto priemonę bus galima ilgesnį laiką pramogaujant ar apsipirkinėjant.
„Labai svarbu, kad Klaipėdoje elektromobilių infrastruktūra planuojama ir diegiama kompleksiškai. Įkrovimo stotelės integruojamos į naujai vystomas teritorijas, kuriose gyventojai pramogaus, apsipirkinės prekybos centruose ar lankysis viešojo maitinimo įstaigose“, – pažymi T. Žilionis.
Klaipėdos sėkmė – ne atsitiktinė
„Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovo teigimu, Klaipėdos regiono sėkmė elektromobilių srityje nėra atsitiktinė. Mieste susilieja keli svarbūs faktoriai: išvystyta prekybos ir paslaugų infrastruktūra, aktyvus verslo bendruomenės įsitraukimas į žaliąją transformaciją ir uostamiesčio, kaip tarptautinių transporto srautų mazgo, specifika.
Be to, ekspertas atkreipia į dėmesį į dar vieną svarbią aplinkybę. Per Klaipėdą į mūsų šalį ir iš jos keltais vyksta daug keliautojų iš Skandinavijos šalių, kuriose elektra varomos transporto priemonės jau keletą metų dominuoja.
„Savo elektromobiliais išvažiavę iš keltų šie keliautojai tikisi ir mūsų valstybėje rasti jiems įprastą įkrovimo infrastruktūros lygį. Tad plėsdami savo tinklą uostamiesčio regione prisidedame ne tik prie vairuotojų poreikių tenkinimo, bet ir prie Lietuvos įvaizdžio“, – sako T. Žilionis.
Baltijos šalis ir Lenkiją apimančio „Enefit Volt“ tinklo įkroviklių skaičius Lietuvoje praėjusiais metais viršijo 200 ir toliau sparčiai auga. Vien per pastaruosius porą mėnesių bendrovė įrengė kelias dešimtis naujų įkrovimo stotelių tiek didžiuosiuose miestuose, tiek atokesniuose regionuose. Numatoma, kad iki 2026 m. pabaigos „Enefit Volt“ tinklo įkrovimo prieigų skaičius mūsų šalyje pasieks 1000.