Žmonių saugumas keliuose visuomet buvo „Renault Group“ prioritetas. Dėl šios priežasties automobilių gamintojas nusprendė suteikti galimybę visai automobilių pramonei laisvai naudotis jo sukurtais unikalios elektromobilių gesinimo inovacijos „Fireman Access“ patentais. Automobilių gamintojai ir dalių tiekėjai dabar gali gauti nemokamą šios inovacijos licenciją. Mainais už tai, laikydamiesi šio bendradarbiavimo principo, licencijos turėtojai sutinka, kad bet kokie atnaujinimai bus prieinami kitiems bendruomenės nariams.

„Renault Group“ nuotr.
„Inovacijos, kuriomis siekiama pagerinti kelių eismo saugumą, yra „Renault“ identiteto dalis. Ypač didžiuojamės pastaraisiais metais plėtojama partneryste su priešgaisrinėmis tarnybomis. Projektas „Fireman Access“ praktiškai parodo, ką galima pasiekti sujungus mūsų, kaip gamintojo, patirtį su vyrų ir moterų, kurie kasdien rūpinasi mūsų saugumu, įgūdžiais. Džiaugiuosi, kad šiandien šią naujovę galima laisvai naudoti, nes tokioje srityje kaip sauga būtina griauti visus barjerus. Šis žingsnis taip pat atitinka kartu su Jungtinėmis Tautomis prisiimtą įsipareigojimą užtikrinti saugesnį judumą visame pasaulyje“, – sako „Renault Group“ generalinis direktorius Luca de Meo.
Glaudaus „Renault Group“ ir priešgaisrinių tarnybų bendradarbiavimo rezultatas – „Fireman Access“ – yra išskirtinė naujovė, leidžianti avarinėms tarnyboms užgesinti elektromobilio gaisrą maždaug per tą patį laiką kaip ir užsiliepsnojus įprastam automobiliui su vidaus degimo varikliu. Šiai sistemai, kuri dabar montuojama visuose „Renault“, „Dacia“, „Alpine“ ir „Mobilize“ visame pasaulyje parduodamuose elektromobiliuose ir iš tinklo įkraunamose hibridinėse transporto priemonėse, buvo pateikti septyni patentai.
Įprastai elektromobilių be įdiegtos specialios sistemos gesinimas gali užtrukti iki trijų valandų. Šiuo atveju inovatyvi gelbėtojų komandoms skirta prieigos sistema „Fireman Access“ leidžia greitai ir saugiai užpilti degantį akumuliatorių vandeniu ar kita gesinimo priemone bei numalšinti liepsnas vos per penkias minutes. Negana to, be šio naujoviško sprendimo automobilyje po galine sėdyne įrengtas lengvai pasiekiamas jungiklis, leidžiantis gelbėjimo tarnyboms atjungti automobilio akumuliatorių.
Kad į gaisro vietą atvykę ugniagesiai operatyviai gautų visą reikalingą informaciją, ant „Renault“ automobilių su minėta pažangia sistema yra klijuojami specialūs QR kodai. Nuskaitę tokį lipduką ugniagesiai gelbėtojai iškart gali gauti visą techninę informaciją apie transporto priemonę, reikalingą gelbėjimo operacijai atlikti ir išgelbėti žmonių gyvybes. Tarp pateikiamos informacijos – ir nuorodos, ar tai hibridinė, įkraunama hibridinė ar elektrinė transporto priemonė.

„Renault Group“ nuotr.
„Renault Group“ sprendimas minėtą technologiją padaryti nemokamai prieinamą kitiems gamintojams yra pirmoji praktinė įsipareigojimo bendradarbiauti su Jungtinėmis Tautomis, didinant informuotumą apie kelių eismo saugumą visame pasaulyje ir diegiant technologines naujoves, gelbstinčias gyvybes keliuose, išraiška.
„Fireman Access“ nėra vienintelis „Renault Group“ įsipareigojimas saugumui. Šiuo atveju Grupės kelių eismo saugumo politika ir veiksmai yra grindžiami 360 laipsnių požiūriu, apima keturias pagrindines sritis: prevenciją, taisymą, apsaugą ir gelbėjimą.
Nuolatinis „Renault Group“ tobulėjimas minėtose srityse, prasidėjęs daugiau nei prieš 50 metų, grindžiamas pasaulyje analogų neturinčia eismo įvykių duomenų baze, specialių komandų kompetencija ir glaudžiu bendradarbiavimu su gelbėjimo tarnybomis, mokslo ir akademine bendruomene, gamintojais partneriais ir valdžios institucijomis. Visos šios grupės kartu siekia panaudoti technologijas, kurių centre yra žmonės, kad judumas taptų saugesnis ir prieinamesnis visiems.
Grupės įsipareigojimas užtikrinti eismo saugą atspindėtas „Renault“ programoje „Human First“ (liet. „Pirmiausia – žmogus“). „Renault“ požiūris apima ne tik patikimų automobilių kūrimą. Kurdama pažangias avarijų prevencijos sistemas, pagalbines vairavimo sistemas, pasyviosios saugos ir saugos po avarijos įrangą bei spartindama integruotų technologijų, tokių kaip „Safety Score“ ar „Safety Coach“, kūrimą, „Renault“ padeda didinti visų eismo dalyvių saugą.
2023 m. pradėta įgyvendinti programa grindžiama inžinierių, saugos ekspertų, gaminių vadovų, gelbėjimo tarnybų ir priešgaisrinių tarnybų bendradarbiavimu. Kartu su naujausiomis technologinėmis inovacijomis, tokiomis kaip dirbtinis intelektas, ji leidžia „Renault“ kurti naujus sprendimus, mažinančius eismo įvykių skaičių.