Vartotojai pageidauja įrenginių, kurie ne tik dailiai atrodytų, bet ir būtų patogūs bei patikimi. Elektrinių prietaisų naudojimo laiką dažniausiai apibrėžia baterijos ilgaamžiškumas. Kiek netikėtai elektromobiliai šiuo atžvilgiu aplenkė daugumą prietaisų – tai lėmė ne tik pažangios technologijos, bet kitoks naudojimo pobūdis.

Kinijos elektromobilių gamintojas BYD paskelbė apie savo planus kurti ir diegti kieta būvio akumuliatorius. BYD baterijų verslo techninis direktorius Sun Huajun neseniai vykusiame forume atskleidė, kad bendrovė planuoja pradėti demonstracinį kietojo būvio akumuliatorių naudojimą apie 2027 metu.
Šis etapas yra labai svarbus žingsnis siekiant plačiai integruoti šią pažangią technologiją į elektromobilius. Nors demonstracinis naudojimas bus pradėtas po kelerių metų, direktorius nurodė, kad iš tikrųjų plačiu mastu kietakūnius akumuliatorius bus galima pradėti naudoti tik po 2030 metų.
BYD pažanga atitinka platesnę pramonės tendenciją. Kiti pagrindiniai akumuliatorių sektoriaus dalyviai, pavyzdžiui, CATL, taip pat skatina visiškai vientisos būsenos akumuliatorių kūrimą, o jų ribotos gamybos ir platesnio pritaikymo terminai yra panašūs.
BYD kietojo būvio akumuliatorių tyrimus pradėjo 2013 metais, iš pradžių daugiausia dėmesio skirdama įvairių technologijų ir medžiagų tyrimams. Iki 2016 metų bendrovė perėjo prie šių akumuliatorių techninių galimybių tikrinimo etapo ir pagamino nedidelės talpos prototipus.
Per pastaruosius kelerius metus stebėjome nuolatinę pažangą, kurią vainikavo neseniai sukurti bandomieji 20 Ah ir 2024 metais 60 Ah talpos kietojo būvio akumuliatorių elementai. Visiškai kietojo kūno akumuliatoriai turi didžiulį didesnio energijos tankio potencialą. Skysto ličio akumuliatoriai jau artėja prie teorinės 350 Wh/kg ribos, tačiau tikimasi, kad visiškai kietojo būvio akumuliatoriai pasieks įspūdingą 500 Wh/kg.
BYD naujųjų akumuliatorių medžiagą pasirinko iš sulfidinių elektrolitų, visų pirma dėl kainos ir proceso stabilumo sumetimų. Kitos bendrovės, kurdamos kietojo būvio baterijas, tiria įvairias chemines sudėtis, pavyzdžiui, oksidus ir polimerus.
Kaina tebėra svarbus veiksnys, trukdantis plačiai pritaikyti tokius akumuliatorius. Šiuo metu sulfidinių elektrolitų kaina yra didelė dėl mažų gamybos apimčių. BYD mano, kad didėjant gamybos apimtims, kietojo būvio trejopų akumuliatorių kaina galiausiai taps panaši į skystųjų akumuliatorių kainą.