LTG grupės įmonė „LTG Infra“, valdanti Lietuvos geležinkelių tinklą, pasirašė sutartį, pagal kurią Šiaulių–Klaipėdos ruože esamos eismo valdymo sistemos programinė ir aparatinė įranga bus pritaikyta elektrifikuotam geležinkeliui, rašoma „LTG Infra“ pranešime žiniasklaidai.

Bendrovės nuotr.
Sutartis pasirašyta su „Siemens Mobility Oy“ Lietuvos filialu, jos vertė – beveik 10 mln. eurų.
„Elektrifikuojant Vilnius–Klaipėda ruožą kyla būtinybė įgyvendinti sudėtingus techninius sprendimus, kurie užtikrintų saugų ir efektyvų traukinių eismą elektrifikuotu ruožu. Šiuo metu mūsų eismo valdymo sistemos programinė ir aparatinė įranga nėra pritaikyta elektrifikuotiems geležinkeliams.
Be naudojamos įrangos pritaikymo nebus galima užtikrinti reikiamo saugos lygio ir funkcionalumo, todėl šis pirkimas yra kritiškai svarbus elektrifikacijos projekto sėkmingai realizacijai“, – sako „LTG Infra“ vadovas Vytis Žalimas.
Pritaikius eismo valdymo sistemos programinę ir aparatinę įrangą, bus užtikrintas aukščiausias saugumo lygis, sumažinant avarijų ir incidentų riziką geležinkelio ruože. Darbų metu bus įdiegtas funkcionalumas, užtikrinantis aiškų ir saugų traukinių judėjimą elektrifikuotu ruožu, taip pat bus suderinti delslaikiai, kuriais bus laiku paduodamas signalas, kad reikia uždaryti pervažą ir taip užtikrintas saugus transporto priemonių bei pėsčiųjų judėjimas per elektrifikuoto geležinkelio pervažas.
Tai leis ne tik padidinti eismo saugumą, bet ir pagerinti geležinkelio infrastruktūros efektyvumą.
Vilnius–Klaipėda elektrifikacija
Ruožo Vilnius–Klaipėda elektrifikacija leis klientams pasiūlyti visiškai žalią krovinių gabenimą, o keleiviams – keliones vienu populiariausių maršrutu be taršos gamtai.
Įgyvendinamas elektrifikacijos projektas bus tvirtas žingsnis mažinant šalies transporto sektoriaus poveikį klimatui. Skaičiuojama, kad elektrifikuotu ruožu Vilnius–Klaipėda pradėję kursuoti elektra varomi keleiviniai ir krovininiai traukiniai leis oro taršą sumažinti 150 000 tonų per metus, o socialinė ekonominė nauda sieks virš 700 mln. eurų.
Užbaigus projektą šalies elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis nuo dabar esamų 8 proc. padidės iki beveik 28 proc.