Didžiausią elektromobilių parką Lietuvoje valdanti „Telia“ ir toliau drąsiai žengia elektrifikacijos keliu – įsigijo dar 11 elektromobilių ir 19 iš tinklo įkraunamų hibridų. Šis milijoną eurų atsiėjęs pirkinys leis dar labiau sumažinti išmetamų teršalų kiekį ir pasiekti ambicingą tikslą – kad beveik visi verslo reikmėms naudojami automobiliai būtų varomi elektra.

„Per pastaruosius metus padarėme milžinišką šuolį tvaresnio transporto link. Šiandien net du trečdalius mūsų automobilių parko sudaro elektromobiliai, o su naujaisiais pirkiniais šis skaičius dar labiau išaugs. Mūsų patirtis rodo, kad perėjimas prie elektra varomų automobilių ne tik padeda tausoti aplinką, bet ir leidžia optimizuoti sąnaudas – vien šiais metais planuojame sutaupyti keliasdešimt tūkstančių eurų degalams“, – teigia „Telia“ rizikų valdymo ir tvarumo vadovas Vytautas Bučinskas.
Milijoninės investicijos į žalesnį rytojų
Naujausiame „Telia“ pirkinių krepšelyje – vienuolika „Cupra Born“ elektromobilių, kurių vertė siekia 446 tūkstančius eurų. Kartu įsigyta ir devyniolika įkraunamų „VW Golf“ hibridų už beveik 600 tūkstančių eurų. Pastarieji automobiliai įsilies į jau esamą 189 elektromobilių parką ir pasieks bendrovę iki gegužės.
„Elektromobilių parko plėtra vyksta greičiau nei tikėjomės. Jau dabar matome, kad vasaros pradžioje praktiškai visi veikloje naudojami automobiliai bus varomi elektra. Tai paneigia skeptikų abejones bei patvirtina, kad mūsų pasirinkta kryptis yra teisinga. Nuo šių metų pabrangusiu dyzelinu varomų automobilių dar kol kas neatsisakome, bet juos planuojame naudoti tik tose vietovėse, kur tinklą prižiūrintiems nėra kito pasirinkimo“, – pabrėžia V. Bučinskas.
Dyzeliniai automobiliai, kurių šiuo metu liko 67, bus naudojami tik inžinierių reikmėms. Šis sprendimas priimtas įvertinus specifinius poreikius ten, kur dėl didelių kasdien nuvažiuojamų atstumų ar nepakankamos įkrovimo infrastruktūros elektromobiliai kol kas nėra praktiškas pasirinkimas.
Siekdama savo veikloje atsisakyti ir šių vidaus degimo variklį turinčių automobilių, „Telia“ taip pat aktyviai investuoja ir elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą. Bendrovės valdomas įkrovimo stotelių tinklas padeda užtikrinti sklandų elektromobilių naudojimą kasdienėje veikloje. Be to, kompanijos organizuojami specialūs mokymai darbuotojams padeda efektyviai išnaudoti visus elektromobilių privalumus.
Įspūdingi rezultatai aplinkosaugos fronte
„Telia“ elektromobilių parko plėtra jau davė apčiuopiamų aplinkosaugos rezultatų. Per 2024 metus bendrovės išmetamų CO2 teršalų kiekis sumažėjo nuo 1085,9 iki 713,8 tonų. Toks pokytis reiškia net 34 procentais mažesnę taršą nei 2023 ir gerokai viršija metų pradžioje keltus tikslus.
„Mūsų automobiliai per 2024 metus įveikė 5,24 milijono kilometrų – tai prilygsta 130 kelionių aplink Žemę. Populiarius mitus paneigiantys skaičiai patvirtina, kad elektromobiliai puikiai tinka intensyviam naudojimui ir yra patikimi net ir ilgose kelionėse. Kiekvienas nuvažiuotas kilometras elektromobiliu – tai mažesnis CO2 pėdsakas ir švaresnis oras mums visiems“, – rezultatus komentuoja „Telia“ atstovas.
Bendrovės pasiektas rezultatas – 300 tonų mažesnis CO2 kiekis – yra reikšmingas žingsnis mažinant transporto poveikį aplinkai. Šį pokytį galima prilyginti tūkstančio skrydžių iš Vilniaus į Stokholmą atsisakymui. Tokie rezultatai parodo, kad intensyviai eksploatuojant elektromobilius galima reikšmingai prisidėti prie taršos mažinimo.
Praktinė nauda viršijo lūkesčius
Ryžtingas perėjimas prie elektromobilių „Telia“ jau leidžia „ragauti“ pirmuosius pigesnės jų eksploatacijos vaisius. Vien šiais metais bendrovė planuoja 10 procentų sumažinti iškastinio kuro sunaudojimą. Toks pokytis leis sutaupyti apie 30 tūkstančių eurų, kurie bus investuoti į tolesnę elektromobilių parko plėtrą.
„Kai pradėjome parko elektrifikaciją, baiminomės didesnių eksploatacijos išlaidų. Tačiau realybė pranoko mūsų lūkesčius – be mažesnių išlaidų kurui, elektromobiliai pasižymi ir pigesne technine priežiūra, nes juose yra mažiau besidėvinčių detalių. Be to, darbuotojai pastebi, kad vairuoti elektromobilius yra daug maloniau. Patogumą didina ir auganti viešųjų įkrovimo stotelių infrastruktūra bei stiprėjančios partnerystės, leidžiančios keliauti dar sklandžiau. Vis dėlto iššūkių išvengti nepavyksta – kai kuriuose miestų rajonuose įkrovimo stotelių trūksta, o vis dažniau pasitaiko atvejų, kai jos būna sugedusios ar laikinai neveikiančios“, – dalinasi patirtimi V. Bučinskas.
Bendrovės elektromobilių dažniausiai baterijos dažniausiai pildomos „Telia“ valdomuose 144 įkrovimo taškuose, kuriuose vien pernai įkrauta 213 tūkst. kilovatvalandžių elektros. Prireikus įkrauti automobilius kelionėse, darbuotojai taip pat gali naudotis plačiu viešųjų įkrovimo stotelių tinklu.