2023 metų gruodžio mėnesio pabaigoje „Xiaomi“ oficialiai pristatė pirmąjį savo elektromobilį, o praėjusių metų pradžioje buvo pradėta ir oficiali jo prekyba. Tiesa, iki šiol „Xiaomi SU7“ yra parduodamas tik Kinijos rinkoje.
Nuo pat pirmosios dienos buvo daug kalbama apie galimą „Xiaomi“ elektrinio automobilio debiutą už Kinijos ribų. Kompanijos atstovai ne kartą buvo patvirtinę, kad tokie planai egzistuoja, tačiau tai galėtų įvykti ne anksčiau kaip 2030 metais.

Tačiau tai gali pasikeisti. „Xiaomi“ neseniai sudarė bendradarbiavimo sutartį su „Sinomach“ dukterine įmone „Hyperion Leasing“, kuri specializuojasi automobilių eksporto iš Kinijos srityje. Pranešime spaudai teigiama, kad šios dvi bendrovės suvienys jėgas ir pristatys „Xiaomi SU7“ pagrindinėms rinkoms už Kinijos ribų.
Tiesa, tai nereiškia, kad „Xiaomi SU7“ bus prieinamas Europoje. Šiuo metu yra įvardijama tik viena šalis, kurioje netrukus gali pasirodyti šis elektrinis automobilis ir tai būtų, deja, Rusija. Kaip bebūtų, toks sprendimas yra vertinamas ganėtinai atsargiai.
„Xiaomi“ turi nemažai problemų siekiant patenkinti rinkos poreikį. Antroji bendrovės automobilių gamykla vis dar yra statoma, tačiau tikimasi, kad šie darbai bus užbaigti jau artimiausiu metu ir tai leis padidinti gamybos apimtis bei sumažinti pirkėjų laukimo laiką.
Kai kurie mano, kad šiuo žingsniu siekiama padidinti bendrovės pelningumą. Šiuo metu „Xiaomi“ patiria maždaug 5 tūkst. eurų nuostolį iš vieno Kinijoje parduoto automobilio, tačiau jei pavyks įsitvirtinti užsienio rinkose – „SU7“ gali būti parduodamas pelningai.
Ruošiamasi ir antrojo elektromobilio debiutui
„Xiaomi“ po truputį įgauna pagreitį gaminant savo pirmąjį elektrinį automobilį, o internete jau pasirodo kalbų ir apie tolimesnius Kinijos technologijų milžinės planus. Aiškėja, jog gamintojas jau kuria naują visureigį, kuris tarp kompanijos vadovų yra lyginamas su populiariu „Tesla“ modeliu.
Iš pradžių buvo planuojama sutelkti visą dėmesį į „Xiaomi SU7“ sedano gamybą, kad šiais metais būtų pagaminta 100 tūkst. vienetų. Pradėjus jį gaminti ir išsprendus pagrindine problemas, bendrovė perjungė pavarą ir 2025 metų pabaigoje arba 2026 metų pradžioje ketina pradėti gaminti visureigį.
Nors informacijos apie antrąjį „Xiaomi“ elektromobilį ir nėra, tačiau jis turėtų būti tiesioginis „Tesla Model Y“ konkurentas. Pagrindinis Kinijos bendrovės vadovų tikslas – pasiūlyti konkurencingą kainą, kas yra daroma ir su „SU7“ modeliu, kuris parduodamas nuo maždaug 28 tūkst. eurų. Teigiama, jog būsimas visureigis bus dar pigesnis ir kainuos nuo 19,2 tūkst. eurų.