Nebūna dienos, kad kuri nors dirbtinio intelekto bendrovė nepatektų į laikraščių antraštes. Automobilių pasaulis nėra apsaugotas nuo naujausių pokyčių, o dirbtinio intelekto integravimas į transporto priemones yra Šventasis Gralis.

Kinijos bendrovė „Geely“ paskelbė apie didelį žingsnį į priekį šioje srityje – ji užmezgė partnerystę su kompanija, valdančia populiariausią ir skandalingiausią dirbtinio intelekto įrankį. Į naujos kartos automobilius ketinama integruoti „DeepSeek“ modelius, kurie žada iš naujo apibrėžti mūsų bendravimo su transporto priemonėmis ir pažangaus vairavimo patirtį.
Apie šį bendradarbiavimą buvo paskelbta vasario 6 dieną, o jo metu „Geely“ savarankiškai sukurtas dirbtinio intelekto modelis integruojamas su „DeepSeek R1“ modeliu. Tikslas – patobulinti žmogaus ir kompiuterio sąveiką ir pažangaus vairavimo galimybes.
„Geely“ planuoja naudoti distiliavimo mokymo metodą, kai „DeepSeek“ didesnio ir pažangesnio R1 modelio rezultatai bus naudojami „Geely“ nuosavam automobilio valdymo „Xingrui“ dirbtinio intelekto modeliui mokyti ir tobulinti.
Iš esmės tai bus dirbtinio intelekto meistriškumo klasė, kurioje mažesnis modelis mokysis iš didesnio. Sausio mėnesį pristatytas „Geely“ sukurtas dirbtinio intelekto modelis yra vertas atskiro įvertinimo.
„Geely“ atstovų teigimu – tai pirmasis pasaulyje visiškai savarankiškai sukurtas automobilių dirbtinio intelekto modelis su visais scenarijais. „Xingrui“ sudaro trys pagrindiniai modeliai: kalbos, multimodalinis ir skaitmeninis dvynys. Šis visapusiškas požiūris leidžia gamintojui užimti pirmaujančias pozicijas dirbtinio intelekto integravimo į transporto priemones srityje.
Kinijos automobilių pramonė žaibiškai įsisavina tokias technologijas kaip debesų kompiuterija ir dirbtinis intelektas. Geriausias šios tendencijos pavyzdys – pačios „Geely“ strategija „Smart Geely 2025“, kurioje išdėstytas įsipareigojimas diegti pažangiausias DI technologijas, įskaitant visapusiškus sąveikos balsu modelius, DI skaitmenines važiuokles ir pažangias išmaniąsias vairavimo sistemas.
Žinoma, automobilių rinkos lyderiai atidžiai stebi šį pokytį. Vienas iš CATL pirmininkų Pan Jianas Pasaulio ekonomikos forume Davose pabrėžė, kad Kinijos elektromobilių pramonė pereina nuo tiesiog „elektrinių transporto priemonių“ prie „išmaniųjų elektrinių transporto priemonių“.
Nors tai gali skambėti kaip rinkodaros pratimas, iš tikrųjų pabrėžiamas esminis „intelekto“ vaidmuo sparčiai augant Kinijos elektromobilių rinkai. Pan Jianas pažymėjo, kad „elektra suteikia galimybę naudoti intelektą, o vartotojai gali naudotis naujomis funkcijomis, kurių negali suteikti benzinu varomos transporto priemonės“. Ir jis čia neklysta.
Ir jei kada nors kilo abejonių – Kinijos automobilių rinka pateikia aiškų atsakymą. Šių metų sausį „Geely“ iš viso pardavė 266 700 transporto priemonių, t. y. 27 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Dar įspūdingesnis yra NEV pardavimų augimas, kuris, palyginti su praėjusiais metais, šoktelėjo maždaug 84 proc. ir pasiekė 121 100 vienetų.
Kadangi elektromobiliai tampa vis labiau paplitę ir mažiau individualūs, pažangių dirbtinio intelekto sistemų integravimas tampa pagrindiniu skiriamuoju bruožu. Bus įdomu stebėti, kaip vystysis ši partnerystė ir kokių naujų funkcijų bei galimybių ji suteiks „Geely“ automobiliams.
Dar įdomiau, kaip „Geely“ spręs gresiantį „DeepSeek“ draudimą JAV ir galbūt Europoje. Ar už Kinijos ribų esančioms rinkoms bus taikomas visai kitas dirbtinio intelekto modelis? O gal „Geely“ atsisako savo pasaulinių ambicijų?