Vartotojai pageidauja įrenginių, kurie ne tik dailiai atrodytų, bet ir būtų patogūs bei patikimi. Elektrinių prietaisų naudojimo laiką dažniausiai apibrėžia baterijos ilgaamžiškumas. Kiek netikėtai, elektromobiliai šiuo atžvilgiu aplenkė daugumą prietaisų.
Elektrinių transporto priemonių naudojamos baterijos – dažna diskusijų tema. Daugelis yra įsitikinę, kad jų ilgaamžiškumas yra viena didžiausių problemų. Tačiau realybė yra kiek kitokia. RSEV išanalizavo 300 vidutinės ir didelės ridos elektromobilių akumuliatorių būklę.
Šio tyrimo rezultatai patvirtino tai, ką jau žinojome seniai - jums tikrai nereikia nerimauti dėl savo elektromobilio baterijos. Teigiama, kad įveikus daugiau nei 140 tūkst. kilometrų akumuliatoriaus talpa išlieka maždaug 90 proc.
Ekspertai atkreipia dėmesį ir į tai, jog daugiausiai žalos automobilių baterijoms yra padaroma per pirmuosius pora metų. Tai reiškia, kad įveikus daugiau nei 200 tūkst. kilometrų – baterijos likutis turėtų siekti maždaug 85 proc. Kai kurie modeliai, įveikę 300 ar 400 tūkst. kilometrų, išlaiko ir 80 proc. akumuliatoriaus talpos.
Verta pastebėti, jog elektrinių automobilių baterijos turi ir specialų rezervą, kuris iš pradžių būna nenaudojamas. Automobilio akumuliatoriaus būklei prastėjant – pastarasis rezervas pradedamas naudoti tam, kad būtų kompensuojami praradimai. Tai reiškia, kad nors faktinis pakuotės veikimo nuotolis gali sumažėti, naudingasis nuotolis gali išlikti toks pat.
Tačiau ir tai dar ne viskas. RSEV yra naudotų elektromobilių pardavėja Jungtinėje Karalystėje, o jos analizė apima išperkamosios nuomos būdu įsigyjamas transporto priemones. Šioje šalyje išperkamoji nuoma veikia kitaip ir yra įprasta įmonių automobiliams, tačiau jos terminai vis tiek paprastai yra treji ar ketveri metai.
Tai reiškia, kad šie automobiliai ne tik nuvažiuoja 140 ar 200 tūkst. kilometrų, bet šį atstumą įveikia ženkliai greičiau nei įprastai. Daugumai transporto priemonių prireikia dešimtmečio, kad pasiektų šį skaičių, ypač Jungtinėje Karalystėje, kur vidutinis vairuotojas nenuvažiuoja tiek daug, kiek JAV ar kitose šalyse.
Dar viena gera naujiena – jūsų turimas, sakykim, „Tesla“ elektromobilis gali turėti tik 80-85 proc. pradinio nuvažiuojamo atstumo - nepamirškite, kad po pirmųjų metų degradacija sulėtėja, tačiau baterija dažniausiai nenustos veikti. Priešingai nei vidaus degimo variklis, kuris dažnai veikia iki pat to momento, kai nebeveikia.
Žinoma, „Model 3 Long Range“ modelis su 500 kilometrų nuotoliu yra mažiau naudingas nei naujas „Model 3“ su 600 nuvažiuotų kilometrų. Tačiau jis vis dar pakankamai naudingas, kad būtų jūsų vienintelis automobilis, o lėtas jo degradacijos tempas reiškia, kad juo galėsite važinėti ne vienerius metus. Nėra taip, kad sugestų variklis ir teks išleisti tūkstančius perkant naują.