Ne veltui amerikiečiai vis labiau žavisi japoniškomis „Kei“ kategorijos transporto priemonėmis. Nuostabu matyti, kad maži automobiliai laimi. Pastaruosius du dešimtmečius amerikiečiai visiškai niekino viską, kas maža, pigu ir paprasta, ir ėmė rinktis vis didesnius, vis labiau premium klasės automobilius.
Štai kodėl visi trys geriausiai parduodami elektromobiliai yra pagaminti „Tesla“ – aukščiausios klasės prekės ženklo.
Vieno iš jų kaina prasideda nuo 77 tūkst. eurų. Japonijoje viskas kitaip. Geriausiai parduodamas elektromobilis yra 14 tūkst. eurų kainuojantis „Nissan“ miesto automobilis. „Nissan Sakura“ yra „Kei“ transporto priemonė – taip Japonijoje vadinamos transporto priemonės, atitinkančios griežtas dydžio, galios ir variklio darbinio tūrio taisykles.
Tai reiškia, kad jo galia, kaip ir visų „Kei“ transporto priemonių, neviršija 63 AG, o ilgis – 3,4 metrų. Taigi „Sakura“ yra maždaug 3 metrų ilgio, 1,46 metrų pločio ir 1,64 metrų aukščio. Mašina sveria kiek mažiau nei 1090 kg, o jo 20,0 kWh akumuliatorius leidžia vienu įkrovimu nuvažiuoti 180 km. Tačiau elektromobilis gali būti įkraunamas nuo 10 iki 80 proc. per maždaug 20 minučių, todėl galite greitai papildyti nuvažiuojamą atstumą. Yra net funkcija „Vehicle – to – load“, skirta išorinei elektronikai maitinti.
Be to, „Sakura“ yra labai veržli ir labai pigi. Jos apsisukimo spindulys – vos 4,5 metrų, o kainos dabartiniu valiutos kursu prasideda nuo maždaug 14 tūkst. eurų, o premium komplektacijos kaina siekia beveik 20 tūkst. eurų. Ją galima įsigyti 15 skirtingų spalvų, o dviejų atspalvių variantai prideda šiek tiek šarmo. Ji atrodo linksma ir smagi, o japonų pirkėjai, atrodo, nežiūri į mažus automobilius iš aukšto.
Dėl to „Sakura“ tapo pelningu pasiūlymu. Nenuostabu, kad „Nissan“ pernai Japonijoje pardavė kiek daugiau nei 37 tūkst. tokių elektromobilių, o tai sudaro beveik pusę visų šalyje parduotų elektromobilių. Vienu metu bendrovei teko nutraukti užsakymų priėmimą, nes paklausa buvo tokia didelė.
Dėl to „Sakura“ tapo pelningu pasiūlymu. Nenuostabu, kad „Nissan“ pernai Japonijoje pardavė kiek daugiau nei 37 tūkst. tokių elektromobilių, o tai sudaro beveik pusę visų šalyje parduotų elektromobilių. Vienu metu bendrovei teko nutraukti užsakymų priėmimą, nes paklausa buvo tokia didelė.
Visgi, Europa nusipelnė turėti tokį elektromobilį pasiūloje. „Nissan“ turi realią galimybę įtikinti kai kuriuos pirkėjus. Mažai tikėtina, kad šis automobilis sulauks tokios milžiniškos sėkmės kaip Japonijoje, tačiau Europoje pastebimas didelis apetitas miesto automobiliams, o „Nissan“ turi ne itin plačią pasiūlą. Pagaliau ji turi nugalėtoją, dabar jai tereikia padvigubinti pastangas.