Baigiantis metams, Europos elektrinių transporto priemonių rinka negali būti dar labiau miglota. Tai skaičių mišrainė, ir priklausomai nuo to, kur kreipiatės ar ko klausiate, galite gauti du visiškai skirtingus atsakymus į klausimą – kaip sekasi elektromobiliams Europoje?
Lapkritį kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Graikijoje, Kipre, Airijoje ir Čekijoje, elektromobilių registravimas išaugo dviženkliais ir net triženkliais skaičiais, o kitose, pavyzdžiui, Kroatijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje ir Rumunijoje, praėjusį mėnesį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, elektromobilių registravimas sumažėjo dviženkliais skaičiais.
Visos šios šalys yra Europos Sąjungos narės, tačiau į šį sąrašą gali patekti ir Europos laisvosios prekybos asociacija (ELPA), kuriai priklauso Islandija, Norvegija ir Šveicarija. Jungtinė Karalystė taip pat yra didelė rinka, į kurią reikia atsižvelgti.
Kaip atrodo elektromobilių rinka Europoje?
Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, lapkritį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu, Europos Sąjungoje įregistruotų elektromobilių skaičius sumažėjo 9,5 proc. Tačiau, sudėjus ELPA ir Jungtinės Karalystės duomenis, registravimas iš tikrųjų padidėjo 0,9 proc. Per pirmuosius 11 metų mėnesių – šis rodiklis, be abejo, yra svarbesnis nei mėnesio duomenys. ES įregistruotų elektromobilių skaičius, palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo 5,4 proc.
ES, ELPA ir Jungtinėje Karalystėje įregistruotų automobilių skaičius sumažėjo 1,4 proc. Iki šiol Europoje iš viso įregistruota 1 787 600 elektromobilių, palyginti su 1 812 987 įregistravimais pernai. Kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Vokietijoje, Prancūzijoje ir Rumunijoje, šiais metais buvo sumažintos arba panaikintos finansinės paskatos pirkti visiškai elektrines transporto priemones, ir tai atsispindi jų registracijos skaičiuose.
Vienintelis energijos šaltinis, kurio skaičius per metus nuosekliai augo, yra hibridinis elektrinis. Praėjusį mėnesį, palyginti su praėjusiais metais, hibridinių transporto priemonių registravimas padidėjo 16,4 proc. Nuo metų pradžios ES, ELPA ir Jungtinėje Karalystėje įregistruota virš 3,7 mln. hibridinių transporto priemonių, t. y. 18,7 proc. daugiau nei pernai.
Lapkritį iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių skaičius sumažėjo 8,6 proc. Nuo metų pradžios PHEV užfiksuotas 4,6 proc. sumažėjimas. Degalais varomų automobilių taip pat sumažėjo. Lapkritį benzininių automobilių registravimas sumažėjo 12,4 proc., o po 11 mėnesių – 6,6 proc. Tuo tarpu dyzelinių automobilių registravimas praėjusį mėnesį sumažėjo 15,4 proc., nuo praėjusių metų – 11,6 proc.
Apskritai Europos automobilių rinka, įskaitant ES, ELPA ir Jungtinę Karalystę, lapkričio mėn. sumažėjo 2 proc. Nuo metų pradžios rinka išaugo labai nežymiai – 0,6 proc., o šį augimą beveik visiškai lėmė hibridinių transporto priemonių registracijos padidėjimas. Iš viso to, kas pasakyta, bene svarbiausia, kad mažėja tiek benzininių, tiek dyzelinių automobilių rinkos dalis.
Po vienuolikos mėnesių iki 2024 metų pradžios benzininių automobilių rinkos dalis sudaro 33,4 proc., palyginti su 36 proc. pernai, o dyzelinių automobilių rinkos dalis sudaro 10,6 proc., palyginti su 12 proc. pernai.
Visiškai elektra varomų automobilių rinkos dalis sudaro 15,1 proc., palyginti su 15,4 proc. pernai. Įkraunamų hibridinių automobilių rinkos dalis sumažėjo nuo 7,6 proc. pernai iki 7,2 proc., o hibridinių automobilių rinkos dalis išaugo nuo 26,5 proc. per pirmuosius 11 praėjusių metų mėnesių iki 31,2 proc. šiemet.