2024 metų III ketvirtį, palyginti su tuo pačiu 2023 metų laikotarpiu, išmaniųjų ant riešo nešiojamų gaminių – išmaniųjų apyrankių, pagrindinių išmaniųjų laikrodžių ir pažangiųjų išmaniųjų laikrodžių – augimas buvo nedidelis – 3 proc. Tai iš viso 52,9 mln. pristatytų vienetų, tačiau šio skaičiaus viduje yra sudėtingas derinys.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Išmaniosios apyrankės pasižymėjo didžiausiu augimo impulsu ir išaugo 7 proc. iki 10,4 mln. vienetų. Nuo 2020 metų III ketvirčio ši kategorija mažėjo, o šis ketvirtis yra pirmasis augimo ketvirtis.
Bendrovės „Canalys“ analitikai tai sieja su didele paklausa besivystančiose rinkose, kur pirmą kartą pirkėjus vilioja gerėjanti pigių išmaniųjų apyrankių techninė įranga. Kaip populiarūs modeliai Lotynų Amerikoje ir kituose regionuose buvo įvardyti „Xiaomi Smart Band 9“ ir „Samsung Galaxy Fit3“.
Ypač sparčiai auga „Xiaomi“, kuri su rinkos lydere „Apple“ žengia koja kojon – abiejų jų buvo išsiųsta 8,5 mln. vienetų, 16,1 proc. rinkos dalis. Be apyrankės, populiari pasirodė ir „Xiaomi“ laikrodžių serija „Redmi Watch 5“. Taip pat išpopuliarėjo „Xiaomi Watch S“ linija, kurios tiekimas per metus išaugo net 70 proc.
Nors „Apple“ ir „Xiaomi“ tiekia vienodą kiekį vienetų, jų grąža, žinoma, skiriasi – „Apple“ sudarė net 40 proc. visos siuntų vertės virš 10,9 mlrd. eurų, 5,6 proc. daugiau nei prieš metus, o „Xiaomi“ – dešimtadalį su 4 proc. augimo. Iš dalies taip yra todėl, kad „Xiaomi“ produktų asortimentas pasikeitė į prieinamesnius įrenginius, todėl vidutinė pardavimo kaina sumažėjo 9 proc. ir šiuo metu Kinijos kompanijos vidutinė pardavimo kaina yra žemiausiame lygyje nuo 2021 metų I ketvirčio.
Tuo tarpu brandžios rinkos, tokios kaip Šiaurės Amerika, kelia sunkumų. Net „Apple“ pastebi mažesnę senesnių modelių paklausą, o „Fitbit“ rinkos dalis toliau mažėja. Pažangesnių išmaniųjų laikrodžių savininkai mato vis mažiau priežasčių juos atnaujinti, nes gamintojai naujose versijose nepasiūlo pakankamai patrauklių ir naujų funkcijų.
„Išmanieji laikrodžiai, kurie 2024 metų trečiąjį ketvirtį sudarys tik 35 proc. siuntų, bet 74 proc. rinkos vertės, išlieka labai svarbūs pardavėjų premium ambicijoms ir galutinių vartotojų ekosistemos lipnumui.
Norėdami išlikti konkurencingi, pardavėjai turi toliau investuoti į programinę ir techninę įrangą, padedančią jiems pirmauti pramonėje, pavyzdžiui, pasitelkiant mašininiu mokymusi paremtas įžvalgas, dviejų procesorių architektūrą ir pažangų miego stebėjimą“ – pastebėjo „Canalys“ tyrimų analitikas Jackas Leathemas.