Kitų metų pradžioje „Tesla“ pradės gaminti mažesnės nei 30 tūkst. eurų vertės transporto priemonę po mokesčių lengvatų, teigiama „Deutsche Bank“ pranešime, kuris buvo paskelbtas po susitikimo su automobilių gamintojo ryšių su investuotojais vadovu.
Įmonės analitikai ją vadina „Model Q“, nors šis pavadinimas yra kabutėse ir neoficialus. Tačiau yra naujų viliojančių detalių apie tai, koks galėtų būti šis prieinamesnis „Tesla“ modelis, ir jo kainą.
„Naujasis „Tesla“ modelis turėtų pasirodyti 2025 metų I pusmetį, o jo kaina bus 30 tūkst. eurų, įskaitant subsidijas“, – sakoma pranešime. Pati „Tesla“ šios naujienos nepatvirtino. Tačiau pranešėjai matė investuotojų ataskaitą apie „Tesla“ planus 2025 metais, ir įmonė teigia, kad ši informacija gauta tiesiogiai iš „Tesla“ ryšių su visuomene padalinio vadovo Traviso Axelrodo.
Naujasis modelis bus kuriamas naudojant jau esamas bendrovės produktų gamybos linijas, todėl bendrovei nereikės sudėtingo ir brangaus naujos gamyklos sukūrimo proceso. „Tesla“ prognozavo, kad naujieji modeliai per ateinančius metus padidins gamybos apimtis 20 – 30 proc., nors pelnas tikriausiai sumažės, nes bendrovė išleis daug lėšų naujiems modeliams išleisti.
Tai tiesa – nauji modeliai, ne modelis. „Deutsche Bank“ teigia, kad Kinijoje taip pat planuojamas ilgos bazės trijų sėdimų eilių „Model Y“. Tai bus geras priedas šioje rinkoje, kuri tampa daug konkurencingesne elektromobilių milžinei. Tačiau vadinamasis „Modelis Q“ yra daug didesnė istorija. Daugiau informacijos neturime, tačiau „Tesla“ vadovas Elonas Muskas ne kartą užsiminė apie įperkamesnį esamų prekės ženklo produktų variantą.
Užuot kūręs visiškai naują platformą – ir visus su tuo susijusius klaidų bandymus, pinigus ir laiką – jis siūlė bendrovei sumažinti esamų produktų sąnaudas. Atsižvelgiant į tai, kad „Model 3“ ir „Model Y“ vidus jau yra sumažintas, neaišku, ką reikėtų sumažinti. Siūlomame „Model Q“ galėtų būti naudojamos pigesnės ar mažesnės baterijos, mažiau galingi varikliai, o galbūt dar pigesnis interjeras.
„Tesla“ taip pat galėtų išbraukti ‚visiškai savarankiškai vairuojančią techninę įrangą, tačiau programinė įranga yra tokia svarbi dabartinei bendrovės, kaip dirbtinio intelekto bendrovės, pozicijai, kad sunku tai įsivaizduoti. Bet kokiu atveju, „Deutsche Bank“ teigia, kad pritaikius federalinę mokesčių lengvatą, bendrovė planuoja jį parduoti už mažesnę nei 30 tūkst. eurų kainą.
Tai reiškia, kad jo kaina bus mažesnė nei 37 tūkst. eurų, taigi jis bus panašus į 34 tūkst. eurų „Chevy Equinox EV“. Su mokesčių lengvatomis „Equinox“ galima įsigyti už mažesnę nei 28 tūkst. eurų kainą, ir tai iš dalies pavyks pasiekti dėl mažos galios priekiniais ratais varomo varianto, kuris yra gerokai pigesnis už AWD versiją.
Pristatęs „Cybercab“, Elonas Muskas panaikino idėją apie visiškai naują, 25 tūkst. eurų kainuojančią „Tesla“ su vairu. Tačiau jis paliko atviras duris pigesnei, perdarytai esamo gaminio versijai. Kol kas tai neaišku. Tačiau pirmą kartą turime faktiškai oficialų patvirtinimą, kad netrukus pasirodys mažiau nei 30 tūkst. eurų kainuojančią „Tesla“.