Kietojo būvio akumuliatoriai – ne vienintelė technologija, kuri žada didesnį nuotolio atstumą, mažesnes gamybos sąnaudas ir mažesnį svorį. Tai taip pat ne vienintelė technologija, kuri tyko už kampo ateities elektromobiliams.
Ličio ir sieros akumuliatoriai teikia daug tų pačių pažadų kaip ir kietojo kūno elementai. Jie naudojami jau kelis dešimtmečius ir tarp mokslininkų žinomi dėl didelio energijos tankio, tačiau didžiulė problema neleido jiems įsitvirtinti – jie linkę gana greitai suirti, todėl netinka elektromobiliams, kurie turi užtikrinti pastovų važiavimo nuotolį metų metus.
Čia į pagalbą ateina „Stellantis“ ir jos naujoji partnerė „Zeta Energy“. Abi bendrovės paskelbė, kad kuria naujos kartos ličio ir sieros baterijas, kurios gali suteikti tiek pat naudingosios energijos, kiek ir dabartiniai skystieji ličio jonų akumuliatoriai, tačiau už dvigubai mažesnę kainą. Be to, gali pasiūlyti 50 proc. didesnį nuvažiuojamą atstumą ir 50 proc. greitesnį įkrovimą, todėl elektromobilio valdymas gali tapti lengvesnis.
Kūrimas jau vykdomas, o susitarimas apima ir išankstinę gamybą, ir būsimos gamybos masto planavimą iki 2030 metų. „Mūsų bendradarbiavimas su „Zeta Energy“ yra dar vienas žingsnis, padedantis įgyvendinti mūsų elektrifikavimo strategiją, nes siekiame sukurti švarias, saugias ir įperkamas transporto priemones“, – sakė „Stellantis“ vyriausiasis inžinierius ir technologijų vadovas Nedas Curicas.
„Tokios novatoriškos akumuliatorių technologijos, kaip ličio ir sieros, gali padėti įgyvendinti „Stellantis“ įsipareigojimą iki 2038 metų užtikrinti anglies dioksido neutralumą ir kartu užtikrinti, kad mūsų klientai galėtų mėgautis optimaliu nuotoliu, veikimu ir prieinamomis kainomis“, – pridurė jis.
Dar vienas didžiulis ličio – sieros elementų privalumas – jiems nereikia kobalto, grafito, mangano ar nikelio, kurie daugiausia gaunami ne iš Jungtinių Amerikos Valstijų ir Europos. Vietoj to jie gaminami naudojant atliekas, nerafinuotą sierą ir metaną. Be to, esami akumuliatorių įrenginiai gali būti naudojami gaminant elementus iš medžiagų, gaunamų tik iš vietinių tiekimo grandinių Europoje arba Šiaurės Amerikoje.
Tai ne vienintelis „Stellantis“ rengiamas su baterijomis susijęs projektas. Automobilių milžinė taip pat dirba su „Factorial“, kurdama kieto būvio akumuliatorius, o pirmasis „Dodge Charger EV“ bandomasis parkas su skysčio neturinčiais elementais turėtų išvažiuoti į gatves iki 2026 metų.