Lenktynės dėl ilgiau veikiančių elektromobilių akumuliatorių kūrimo tęsiasi, o „Honda“ tikisi pirmauti su savo ambicinga kietojo kūno akumuliatorių technologija. Japonijos automobilių gamintoja teigia, kad iki dešimtmečio pabaigos jos būsimi elektromobiliai vienu įkrovimu galės nuvažiuoti įspūdingą 998 km atstumą. Tai yra dvigubai didesnis nuotolis nei daugelio šiandien masinėje rinkoje parduodamų elektromobilių.
„Honda“ kietojo būvio akumuliatoriai turi keletą privalumų, palyginti su tradiciniais skystojo ličio jonų baterijomis. Jos yra 50 proc. mažesni, 35 proc. lengvesni ir, matyt, 25 proc. pigesni. Taip pat yra saugesnės ir gali būti įkraunamos daug greičiau.
Bendrovės tikslai siekia ir po 2040 m. – planuojama pasiekti 1249 km ridą. Tai drąsus tikslas, kuris, jei kada nors bus pasiektas, daugeliui žmonių reikštų, kad savo elektromobilį galės įkrauti kartą per mėnesį.
Siekdama šių ambicingų tikslų, „Honda“ pastatė bandomąją gamyklą, kad ištirtų tvarius kietojo kūno akumuliatorių masinės gamybos metodus. Bandomąją gamybą ketinama pradėti kitą mėnesį. Tačiau ši technologija dar toli gražu neparengta pagrindiniam naudojimui.
Viena pagrindinių kliūčių – prototipinių baterijų elementų dydis. Šiuo metu jie yra 100 kartų per maži, kad galėtų būti naudojami bet kurioje transporto priemonėje.
„Turime padaryti 100 kartų didesnį baterijos prototipą. Šiuo metu dirbame ties tuo, kaip jas pritaikyti masinės gamybos etapui“, – sakė „Honda“ mokslinių tyrimų ir plėtros padalinio vyriausiasis inovacinių tyrimų kompetencijos inžinierius Takeshi Ueda.
Kiti iššūkiai – užkirsti kelią įtrūkimams keraminiuose separatoriuose ir dendritų susidarymui elektrolite, dėl kurių gali įvykti trumpasis jungimas. Pasirodo, nemažas energetinis iššūkis yra ir reikiamo žemo drėgmės lygio palaikymas gamybos patalpose.
„Honda“ tebėra įsitikinusi, kad sugebės įveikti visas kliūtis. Bendrovė įdiegė naujoviškus metodus, kad supaprastintų gamybos procesą ir palaikytų optimalų drėgmės lygį. „Mūsų visiškai kietojo kūno akumuliatorius pakeis situaciją šioje elektromobilių eroje“, – pridūrė T. Ueda.
Kietojo būvio akumuliatoriai gali sukelti revoliuciją elektromobilių pramonėje, nes žada gerokai ilgesnį nuvažiuojamą atstumą, greitesnį įkrovimo laiką ir geresnę saugą. Tačiau šie pažadai jau labai seniai, o nuolat kartojama tas pats – kitais metais. Jei „Honda“ pavyks sėkmingai išspręsti visas problemas ir pradėti masinę šių baterijų gamybą, tai bus pasaulį keičiantis įvykis. Iki tol laikysime užsidėję skeptikų kepures.