Viešojo elektromobilių įkrovimo tinklo „Enefit Volt“ bendras įkrovimo prieigų skaičius viršijo 1000. Nuolat plečiamas tinklas elektromobilių savininkams leidžia patogiai keliauti ir įkrauti savo transporto priemones visose Baltijos šalyse ir Lenkijoje, rašoma „Enefit“ pranešime žiniasklaidai.
„Enefit“ nuotr.
„Enefit Volt“ viešąjį įkrovimo tinklą netrukus sudarys 550 įkrovimo stotelių, o tai reiškia 1100 įkrovimo taškų, įrengtų beveik 320 vietų visose keturiose rinkose. Iki 2025 m. pabaigos žaliųjų energijos sprendimų bendrovė „Enefit“ savo tinkle esančių įkroviklių skaičių siekia padvigubinti.
Lietuvoje „Enefit Volt“ įkroviklių skaičius šį mėnesį pasiekė bene 200 ir toliau sparčiai auga. Numatoma, kad iki 2026 m. pabaigos tinklo įkroviklių skaičius Lietuvoje pasieks 1000.
„Didžiuojamės galėdami savo klientams pasiūlyti patikimą ir platų įkrovimo tinklą, apimantį Baltijos šalis ir Lenkiją. Mūsų tikslas – suteikti elektromobilių savininkams pasitikėjimo įkrovimo galimybės ir laisvės keliauti ne tik savo šalyje, bet ir per kaimyninių valstybių sienas“, – sako „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovas Tomas Žilionis.
Pasak jo, jei anksčiau elektromobilių populiarumo augimą stabdė nuogąstavimai dėl jų nuvažiuojamo atstumo ir baimė pritrūkti energijos, tai šiandien, augant įkrovimo galimybių skaičiui, šis klausimas nebeturėtų kelti nerimo. Be to, „Enefit Volt“ tinko įkrovimo stotelių vietos yra strategiškai planuojamos, kad geriausiai patenkintų vairuotojų poreikius. Todėl jų galima rasti tik miestuose, tiek prie pagrindinių šalies kelių, tiek atokesnėse vietovėse.
„Naujoji valdžia turėtų ir toliau aktyviai skatinti elektromobilių plėtrą. Pavyzdžiui, išlaikant parkavimo ir važiavimo EV juostomis privilegijas, tęsiant tiesiogines subsidijas įsigyjant elektromobilį, o gal net ir atleidimą nuo PVM privatiems asmenims. Tokios paskatos ne tik padidintų elektromobilių paklausą, bet ir paskatintų gamintojus siūlyti dar įvairesnį ir konkurencingesnį elektromobilių pasirinkimą, o įkrovimo stotelių tinklų vystytojus – dar daugiau investuoti į jų plėtrą", – teigia ekspertas.
T. Žilionio teigimu, elektrinių transporto priemonių populiarumas priklauso ne tik nuo viešojo įkrovimo infrastruktūros dydžio, bet ir nuo galimybių ja naudotis kuo efektyviau. Todėl strategiškai parenkama ir naujų įkrovimo stotelių galia, kuri „Enefit Volt“ tinkle siekia nuo 22 iki 320 kW. Mažesnės galios stotelės, kuriose elektra kainuoja pigiau, idealiai tinka energijos atsargoms papildyti, kai tam galima skirti daugiau laiko, pavyzdžiui, dirbant biure. Tuo metu galingiausi įkrovikliai praverčia keliaujant ilgesnius atstumus, nes jais vos per kelias minutes elektromobilį galima įkrauti papildomiems 200-250 kilometrų.
„Mūsų tikslas – turėti ne didžiausią, bet efektyviausią, t. y. labiausiai naudojamą ir vartotojų poreikius geriausiai atitinkantį įkrovimo tinklą regione. Vien per lapkritį pradėjo veikti 20 įkrovimo stotelių visoje Lietuvoje: Vilniuje, Šiauliuose, Marijampolėje, Telšiuose, Šilutėje, Joniškyje, Zarasuose ir Visagine. Artimiausiomis dienomis dar daugiau stotelių pradės veikti Alytuje, Pakruojyje, Lazdijuose, Skuode ir Naujojoje Akmenėje“, – pažymi „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovas.