Maždaug prieš dvejus metus didžiausia pasaulyje akumuliatorių gamintoja CATL paskelbė apie savo pirmąjį natrio jonų akumuliatorių ir ketinimą jį pradėti gaminti 2023 metais. Praėjus dvejiems metams ketinama pradėti gaminti antrąją baterijų kartą. Tačiau masinė gamyba numatyta tik 2027 metais.
Antrosios kartos natrio akumuliatorių galima normaliai iškrauti esant net -40 °C temperatūrai. Šis akumuliatorius taip pat pasižymi geresnėmis saugos charakteristikomis ir atsparumu žemoms temperatūroms, išlaikant energijos tankį. Kalbant apie jį, oficialus šio tankio skaičius dar nėra žinomas, tačiau žinoma, kad CATL siekia viršyti 200 Wh/kg.
Veikimas žemoje ir labai žemoje temperatūroje yra vienas iš ličio jonų akumuliatorių Achilo kulnų, todėl šis naujasis natrio akumuliatorius teikia daug vilčių normalizuojant veikimą įvairiose temperatūrose. Natrio jonų akumuliatoriai yra panašūs į ličio jonų akumuliatorius.
Šiuo metu jų energijos tankis nėra toks didelis kaip ličio jonų, tačiau atsparumas temperatūrai suteikia natrio jonų baterijoms pranašumą naudojant jas tik šaltuose regionuose.
BYD anksčiau šiais metais prognozavo, kad 2025 metais natrio jonų akumuliatorių kaina turėtų būti tokia pati kaip ličio geležies fosfato (LFP) akumuliatorių, o ilgainiui jų kaina bus mažesnė nei 70 proc. LFP kainos. Jau matėme keletą kinų automobilių, kuriuose naudojami natrio jonų akumuliatoriai, ir kas žino, galbūt ateityje jų bus daugiau.
Remiantis neįvardytais pranešimais iš Kinijos, CATL antros kartos natrio jonų akumuliatoriai galėtų pakeisti 20 – 30 proc. LFP akumuliatorių mažose ar trumpo nuotolio transporto priemonėse.