Krovininiai motoroleriai yra retas gaminys, užpildanti nišą, esančią tarp tipinių el. dviračių / el. motorolerių su minimalia daiktų saugojimo talpa ir didesnių krovininių motorolerių modelių, skirtų kroviniams.
Tačiau šis krovininių paspirtukų trūkumas gali pasikeisti, nes pastaruoju metu matėme keletą įdomių naujų modelių, įskaitant neseniai pristatytą „Lightfoot“ krovininį elektrinį paspirtuką.
Tačiau, skirtingai nei keletas kitų krovininių paspirtukų, „Lightfoot“ turi vieną svarbų privalumą – jame įmontuotos saulės baterijos jį įkrauna tiesiai nuo saulės. Tai nėra pirmasis saulės energija varomas paspirtukas, kurį matėme, tačiau tai neabejotinai labiausiai akį traukiantis modelis.
Bendrovės „Otherlab“ sukurtame elektriniame krovininiame paspirtuke „Lightfoot“ abiejuose šonuose yra pora 120 W saulės baterijų, kurios slepia didelį 45,2 l bagažo skyrių. Vienas skydelis yra atlenkiamas, todėl atsidaro visas transporto priemonės šonas, kad būtų galima lengvai pasiekti krovinį, o paskui vėl užsifiksuoja, kad būtų saugiai laikomas.
Taip pat po šiais skydais paslėpta tokia pat didelė sertifikuota 1,1 kWh baterija ir 600 W įkroviklis tam atvejui, jei prireiktų prijungti prie elektros tinklo ir įkrauti greičiau nei iš saulės baterijų. Bendrovė teigia, kad 80 proc. įkrovos iš 110 V elektros lizdo galima įkrauti vos per 90 minučių.
Remiantis bendrovės duomenimis, panašu, kad saulės baterijos įkrovimas gali užpildyti akumuliatorių maždaug 7-8 proc. per valandą, t.y. 5 km papildomo nuvažiuojamo atstumo per valandą saulės spinduliuotės. Tai reiškia, kad intensyvūs komunalinių paslaugų naudotojai tikriausiai vis dar kartais pasikliaus sieniniu kištuku, tačiau nėra nieko blogo, jei lauko stovėjimo aikštelėje padedama prailginti nuvažiuojamą atstumą.
Bendrovė nurodo, kad motorolerio veikimo nuotolis vienu įkrovimu siekia iki 60 km, ir tvirtina, kad per dieną saulės baterijos gali padidinti papildomą 30 km nuotolį.
Verta paminėti, kad motoroleris gali būti įkraunamas tik saulės baterijomis, jei jis naudojamas nedideliais darbo ciklais, t. y. mažiau nei 30 km per dieną.
„Jei jums jo reikia tik kelioms trumpoms kelionėms per dieną, pastatykite jį savo važiuojamojoje dalyje ir jis visada bus pasiruošęs. Tikimės, kad daugeliui vairuotojų tai reiškia, jog apskritai atsisveikinsite su įkrovimu iš kištukinio lizdo“ – teigė gamintojas.
Tai pat itin svarbu žinoti, kad šis gaminys, kurio maksimalus greitis yra 32 km/h, gali važiuoti dviračių juosta ir jam nereikia jokių papildomų licencijų ar registracijos.
Be to, „Lightfoot“ suprojektuotas taip, kad jį būtų lengva eksploatuoti, o mechaninių komponentų būtų minimaliai. Dviejų variklių sistema remiasi ne centre sumontuotais varikliais, o stebuliniais varikliais, todėl nėra jokių grandinių ar diržų. Tarp šių dviejų 750 W nominalios galios variklių motoroleris turėtų gana greitai įsibėgėti, o jo galia – beveik 2 tūkst. W.
Įmonė visam motoroleriui suteikia 1 metų garantiją, o pagrindiniams komponentams, kuriuos sudaro rėmas, varikliai, valdikliai, stabdžiai, apšvietimas ir priekinė pakaba – dar ilgesnę 2 metų garantiją. Šiai transporto priemonei taip pat taikoma pinigų grąžinimo garantija, pagal kurią bendrovė žada priimti pirkinį atgal jei, dėl bet kokios priežasties liks nepatenkintas pirkiniu.
„Lightfoot“ bus pradėtas tiekti 2025 metų sausio mėnesį, dabar jį galima įsigyti už 4730 eurų.