Pirmasis Jungtinėje Karalystėje bandomasis tarpmiestinis traukinys su baterijomis įrodė, kad viena baterijų technologija gali ekonomiškai ir efektyviau veikti nei dyzeliniai varikliai.
Bendrovės „Hitachi Rail“, „Angel Trains“ ir „TransPennine Express“ ką tik baigė bandymą, kuris vyko šiaurės Anglijoje. Juo įrodyta, kad galingos baterijos teikia didelę naudą išmetamųjų teršalų, degalų taupymo ir oro kokybės požiūriu.
Kompanija „Hitachi“ jau įdiegė keleivinius traukinius su baterijomis Japonijoje ir Europoje, pavyzdžiui, hibridinį traukinį „Masaccio“ Italijoje. Jungtinėje Karalystėje bandomasis tarpmiestinis akumuliatorinis traukinys parodė, kad 700 kW galios akumuliatorius gali išvystyti 120 km/h greitį ir maitinti traukinį daugiau kaip 70 kilometrų.
Akumuliatoriaus svoris prilygsta dyzelinio variklio svoriui, jis sumontuotas toje pačioje važiuoklės erdvėje, todėl nėra pavojaus, kad pablogės bėgių būklė ir tuo pačiu nebus daromas poveikis keleivių aplinkai.
Bandomojo traukinio su baterija rezultatai buvo geresni nei tikėtasi – degalų sąnaudos sumažėjo 35 – 50 proc. Vienas iš svarbiausių būdų, kaip tai pasiekti, buvo ekologinis režimas, kai akumuliatorius visiškai aprūpindavo energija maršruto atkarpas, o tai rodo, kad ši technologija yra daugiau nei parengta naudoti realiame pasaulyje.
Ši sėkmė leido „Hitachi“ uždegti žalią šviesą pereiti prie visiškai tarpmiestinio elektrinio traukinio su akumuliatoriumi, kurio apytikslis nuvažiuojamas atstumas sieks 100 – 150 km. Tai leistų didelius neelektrifikuotų maršrutų ruožus maitinti baterijomis, nes nereikėtų brangios infrastruktūros, pavyzdžiui, oro linijų tuneliuose ar stotyse.
„Geležinkelis jau dabar yra ekologiškiausia viešojo transporto rūšis, o šio bandymo sėkmė padės milijonams keleivių sudaryti sąlygas dar ekologiškesnėms ir patikimesnėms kelionėms. Ši technologija bus labai svarbi įgyvendinant mūsų plataus užmojo planus pertvarkyti geležinkelius ir sumažinti anglies dvideginio kiekį juose, be to, ji gali atverti duris į prieinamesnę tinklo plėtrą visos šalies bendruomenėms“ – sakė JK geležinkelių ministras lordas Hendy.
Bendrovė „Hitachi Rail“ yra vienintelė traukinių gamintoja, kurianti akumuliatorių gaminį naudodama Jungtinės Karalystės akumuliatorių tiekimo grandinę ir bendradarbiaudama su „Innovate UK“ ir Birmingemo universitetu, kuria naujos kartos akumuliatorių technologiją.