Vėjo elektrinės spalį tapo svarbiausiu elektros energijos šaltiniu, lyginant skirtingas gamybos technologijas ir importo kryptis: jų pagaminta elektros energija patenkino 27,51 proc. Lietuvos elektros energijos vartojimo. Per dvylika mėnesių elektra varomų automobilių skaičius mūsų šalies transporto priemonių registre išaugo 50 procentų. Dabar Lietuvoje jau yra 26 600 elektromobilių.
Asociatyvi Tautvydo Levinsko nuotr.
Spalį vėjo elektrinės tapo svarbiausiu elektros energijos šaltiniu – jų pagaminta elektros energija patenkino didžiausią vartojimo poreikio dalį, lyginant skirtingas elektros gamybos technologijas ir importo kryptis. Iš Švedijos importuota elektra patenkino 27,49 proc. vartojimo poreikio – šis rodiklis sumažėjo dėl vykusio planinio kasmetinio „NordBalt“ jungties remonto.
Išliko tendencija, kad nacionaliniai pajėgumai pagamina daugiau elektros energijos nei jos yra importuojama: šiemet dešimties mėnesių nacionalinės gamybos vartojimo patenkinimo vidurkis – 62,4 proc., 2023 m. – 47,3 proc., 2022 m. – 35,6 proc., 2021 m. – 35,6 procento.
Spalį vėjo elektrinės tapo svarbiausiu elektros energijos šaltiniu, o elektromobilių skaičius per metus išaugo beveik 50 procentų
Didelė vėjo elektrinių generacija turėjo įtakos, kad šių metų spalio didmeninės elektros kainos mėnesio vidurkis siekė 91,38 Eur/MWh ir buvo mažesnis nei vasaros mėnesių kainų vidurkiai. Bet „NordBalt“ remontas, išaugęs elektros energijos vartojimas ir dėl sezono mažesnė saulės elektrinių gamyba lėmė tai, kad spalio mėnesį elektros kaina buvo 9,4 proc. didesnė nei rugsėjo mėnesį, kai siekė 83,54 Eur/MWh.
Nepriklausomų elektros tiekėjų Lietuvoje siūlomų elektros tiekimo planų su 24 mėnesių fiksuota kaina (viena laiko zona, planas „Standartinis”) vidutinė 1 kWh kaina per spalio mėnesį sumažėjo 1,2 proc. – nuo 0,254 Eur/kWh iki 0,251 Eur/kWh. Planų su fiksuota 12 mėnesių kaina (viena laiko zona, planas „Standartinis”) vidutinė 1 kWh kaina per mėnesį sumažėjo 0,8 proc. – nuo 0,248 Eur/kWh iki 0,246 Eur/kWh.
Planų su nefiksuota kaina vidutinė mėnesio 1 kWh kaina spalio mėnesį, palyginti su rugsėjo mėnesiu, padidėjo 6,7 proc. – nuo 0,228 Eur/kWh ik 0,238 Eur/kWh.
Per spalio mėnesį lengvųjų keleivinių elektromobilių skaičius Lietuvos kelių transporto priemonių registre išaugo 4,25 proc. – padaugėjo 1 084 elektromobiliais. Per dvylika mėnesių elektromobilių skaičius transporto priemonių registre išaugo 48,87 procento.
Lapkričio 1 d. buvo iš viso įregistruoti 26 587 elektromobiliai (15 286 grynieji elektromobiliai ir 11 301 – iš išorės įkraunamas hibridas).
Nuvažiuoti 100 kilometrų elektromobiliu, kurio baterija įkrauta namuose, naudojant fiksuotos kainos dviejų laiko zonų naktinį tarifą, kainavo 3,52 Eur, arba 2,2 karto pigiau nei nuvažiuoti tą patį atstumą dyzelinu varomu automobiliu (7,63 Eur) ir 2,8 karto pigiau nei nuvažiuoti tą patį atstumą benzinu varomu automobiliu (9,97 Eur).