Vartotojai nori greitesnio įkrovimo ir didesnio elektromobilių nuotolio. Laimei, naujos kartos akumuliatoriai jau egzistuoja, tik šiuo metu vyksta jų pramoninis kūrimas. Kietojo būvio akumuliatorių gamintojai automobilių bendrovėms siunčia vis didesnius kiekius gamybai skirtų pavyzdžių, kurie pakeis energijos kiekį, kurį galime sukaupti akumuliatoriuose.
Tačiau įprastiniai ličio jonų akumuliatoriai dar toli gražu nėra mirę. Didelio silicio kiekio anodai palaiko skysto elektrolito gyvybingumą, ir ši technologija yra labai arti pritaikymo elektromobiliuose.
Kas susiję su didelio silicio anodais? Beveik visose dabar automobiliuose naudojamose ličio jonų baterijose anodai – baterijos neigiamo galo dalis – yra pagaminti iš grafito, kuris iš tikrųjų yra vienintelė kada nors naudota anodų medžiaga. Pridėjus silicio, gerokai pasikeičia elemento savybės, nors kol kas neaišku, kiek tai papildomai kainuos.
Didžiausias didelio silicio kiekio anodų privalumas nebūtinai yra daug didesnė energija; tai daug didesnė galia įkrovimo ir iškrovimo cikluose. Kitaip tariant, didesnis įkrovimo greitis ir didesnė galia į ratus tam tikro dydžio akumuliatoriui.
Įkrovimo greitis yra pagrindinė naujovė. Kai kurios bendrovės teigia, kad galia ir energija labai padidėja, tačiau komerciškai prieinami silicio elementai, bent jau kol kas, nepasirodo galintys smarkiai padidinti abi šias sritis. Kol kas tai labiau panašu į didelius laimėjimus vienoje srityje ir nedidelius laimėjimus kitoje.
Kad būtų aišku, gerai žinomos bendrovės, tokios kaip „Amprius“, išleidžia elementus, kurių galia ir energija, palyginti su moderniausiais grafito elementais, yra didesnė, tačiau daugelyje prognozių neskiriama dėmesio didžiuliam energijos padidėjimui. Jei jos ir pateikiamos, tai tik vatvalandės kilogramui, kai naudojamas celių formatas. Tai nėra nesąžininga, tačiau trūksta konteksto. Tam, kad baterijos veiktų optimaliai, joms reikia daugiau pakuotės struktūros. Kai jie iš tikrųjų supakuojami į transporto priemonę, energijos tankis nebėra toks įspūdingas.
Nesigilindamos į konkrečių elementų duomenų lapus, tokios bendrovės kaip „Molicel“ pastebi, kad energijos kiekis padidėja apie 20 proc., kartu įspūdingai padidėja ir galia. Šie skaičiai dar preliminarūs, tačiau elementai yra klasikinio 21700 cilindro formato ir rinkoje turėtų pasirodyti kitų metų pradžioje.
Dabartiniai elementai, kuriuose naudojamas kuklus silicio mišinys, kurį galima nusipirkti, pavyzdžiui, „Molicel P50B“, pasižymi galia ir talpa, prilygstančia dabartinių didelio našumo elementų galiai ir talpai, tačiau jų ciklo trukmė gerokai pagerėjo. Pavyzdžiui, „Molicel“ dabartinės kartos didelės galios elementai naudojami automobilyje „McMurtry Spéirling“ – viename iš greičiausių pasaulyje gaminamų elektromobilių.
Silicio elementų srityje pastebima tendencija, kad šia technologija užsiimančios bendrovės dažnai daugiausia dėmesio skiria didžiuliam galios, o ne energijos prieaugiui. Akumuliatorių talpa nedvigubėja, tačiau jų įkrovimo ir iškrovimo greitis neabejotinai didėja. Kai kuriais atvejais jis taip pat didėja daugiau nei dvigubai.
„Naujasis „Molicel“ išleistas „X“ serijos elementas, matome, kad gali įkrauti nuo 0 iki 100 proc. per 90 sekundžių“ – sakė silicio anodų medžiagų gamintojos „Group14“ generalinis direktorius. Tai daugiau nei įspūdinga! Jų 21700 „X“ serijos bandomųjų elementų įkrovimo galia yra nuo 2,5 iki 5,2Ah, o tai yra tipiška šiandieninės technologijos formatui.
Turėkite tai omenyje galvodami apie silicio anodo technologiją. Tikėtina, kad ji bus pradėta naudoti anksčiau nei kietojo būvio akumuliatoriai ir bus plačiai naudojama elektromobiliuose, tačiau jos privalumai daugiausia bus susiję su įkrovimu, o ne nuotoliu. Taip pat, kaip visi žinome, daugelis galvos skausmų, susijusių su įkrovimu, dabar yra susiję nebūtinai su transporto priemonėmis, o su infrastruktūra.
Todėl iš pradžių gali atrodyti apmaudu, kad šie nauji pažangiųjų technologijų akumuliatoriai kelyje neatrodo daug geresni, bet tai tik gerės, nes tobulės visa elektromobilių ekosistema. Akumuliatoriai pagaliau tampa geresni, tačiau kiti dalykai taip pat turės pasivyti.