Kinijos technologijų milžinės „Xiaomi“ sukurtas „SU7 Ultra“ elektrinis automobilis iš pradžių buvo pademonstruotas kaip prototipas, tačiau dabar gamintojas ruošiasi ir jo prekybai.
Pagaliau „Xiaomi“ pristatė labai laukiamo „SU7 Ultra“ gamybinę versiją. Šis didelio našumo elektrinis sedanas turėtų mesti rimtą iššūkį pripažintiems žaidėjams.
Naujasis Kinijos gamintojo elektromobilis yra technologinė vitrina, skirta pademonstruoti bendrovės galimybes automobilių sektoriuje. Jis tiesiogiai stoja į kovą su tokiais automobiliais kaip „Zeekr 001 FR“, „Porsche Taycan Turbo GT“, „Tesla Model S Plaid“ ir „Lucid Air Sapphire“.
„SU7 Ultra“ komplektuojamas su trimis elektros varikliais – dviem „Xiaomi V8“ ir vienu „Xiaomi V6“, generuojančiais bendrą 1526 arklio galių galią. Tai leidžia nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti per 1,98 sekundės, o tai reiškia, kad šis automobilis yra tvirtai įsitvirtinęs superautomobilių teritorijoje. „SU7“ Ultra gali išvystyti 350 km/h maksimalų greitį, o 400 metrų sprintą įveikia per 9,23 sekundės. Tai išties įspūdingi duomenys.
Energiją tiekia 93,7 kWh „Qilin 2.0“ akumuliatorius, kurį sukūrė CATL. Šis pažangus akumuliatorius turi dviejų paviršių aušinimo sistemą, ląstelių ir kėbulo (CTB) struktūrą, užtikrinančią didesnį saugumą ir standumą, ir įspūdingą 5,2C greitojo įkrovimo galimybę. Įkrauti akumuliatorių nuo 10 proc. iki 80 proc. galima vos per 11 minučių.
Naujasis „Xiaomi“ pasididžiavimas sukurtas pagal standartinio „SU7“ sedano dizainą, tačiau papildytas keliais sportiniais akcentais. Didelis galinis spoileris, platesnis kėbulas ir agresyvūs buferiai suteikia jam išskirtinę ir agresyvesnę išvaizdą. Dėl šių aerodinaminių patobulinimų sukuriama papildoma 265 kg prispaudžiamoji jėga, todėl automobilis dideliu greičiu laikosi prilipęs prie kelio. Elektromobilis sukomplektuotas su 21 colių ratlankių, aptrauktų „Pirelli P Zero 5“ padangomis.
Viduje „SU7 Ultra“ – tai prabangos ir sportiškumo derinys. Sėdynės, durų kortelės ir kiti interjero elementai aptraukti „Alkantara“ oda, o anglies pluoštas puošia durų slenksčius, centrinį tunelį ir galinio vaizdo veidrodėlį, suteikdamas aukštųjų technologijų prieskonį. Sportiškos sėdynės su geltonais saugos diržais ir „Alkantara“ aptrauktas vairas užbaigia kabinos akcentus.
Šio „Xiaomi“ modelio kaina Kinijoje yra 103 tūkst. eurų. Dėl to net ir Kinijos rinkoje jis yra gerokai pigesnis už daugelį konkurentų. Serijinė „SU7 Ultra“ gamyba prasidės 2025 metų kovo mėnesį, tačiau pirkėjai jau gali pateikti išankstinius užsakymus.
Analitikai prognozuoja, kad 2025 metais bus parduota apie 4 tūkst. vienetų, atrodo kuklus skaičius, tačiau superautomobiliui tai nėra blogai. Visgi, pirmasis pirkėjų atsakas gali paversti šias prognozes nepagrįstomis – vos per 10 minučių nuo oficialaus automobilio pristatymo buvo pateikta 3680 užsakymų.
„SU7“ istorija yra gana įkvepianti. Nuo idėjos iki galutinio gaminio per dvejus metus, nepaisant to, kad visuotiniu sutarimu bendrovės užmojai buvo įvardyti kaip pernelyg drąsūs. Nepaisydama visų šansų, bendrovė šiemet ketina pristatyti 120 tūkst. elektromobilio vienetų, iš kurių 20 tūkst. buvo pristatyta vien spalio mėnesį. Dabar „Ultra“ įveikė Niurburgringo trasą ir privertė visą automobilių pasaulį atsistoti ir atkreipti dėmesį. Dėl to nekantraujame sužinoti, ką „Xiaomi“ ketina padaryti toliau.