„Ferrari F80“ – tai visiškai naujas Italijos sportinių automobilių gamintojo flagmanas – superautomobilis, sekantis tokių legendinių modelių kaip „F40“, „Enzo“ ir „LaFerrari“ pėdomis. Taip, jis turi vidaus degimo variklį ir gana įspūdingą, tačiau visų dėmesį patraukė hibridinė sistema.
„F80“ varomas viduryje sumontuotu 3,0 l V – 6 varikliu, kuris išvysto stulbinančią 900 AG galią, o hibridinė sistema prideda dar 300 AG ir iš viso išvysto 1200 AG. Tačiau vidaus degimo variklis nebūtų toks galingas, jei ne tam tikros elektrinės gudrybės. Taip yra todėl, kad dvivietis flagmanas turi elektra valdomus turbokompresorius.
Elektros variklis, sumontuotas ašyje tarp turbinos ir kompresoriaus korpuso, gali sukti mentes beveik akimirksniu, veiksmingai panaikindamas turbinos vėlavimą, kuris kartais gali sugadinti vairavimo patirtį vidaus degimo varikliu varomuose automobiliuose su įprastiniais turbokompresoriais.
Dar yra elektrinės pavaros agregatai, kurie buvo suprojektuoti įmonėje. „Ferrari„ naujame modelyje sumontavo tris elektros variklius – du priekyje ir vieną gale, todėl jis iš esmės tapo varomas visais ratais. Kiekvienas iš priekinių variklių išvysto 140 AG, o galinis agregatas gali padėti dinozaurų degalais varomam varikliui iki 80 AG, jis taip pat gali atlikti rekuperacinį stabdymą ir lėtėdamas surinkti iki 70 kilovatų.
Akumuliatorių varomuose pavaros agregatuose plačiai naudojamas anglies pluoštas, įskaitant statorių, rotorių ir magneto įvorę – visos naujovės pasiskolintos iš „Ferrari“ „Formulės 1“ programos. Kiekvienas iš priekinių variklių sveria vos 28 kg, galinis variklis – įspūdingus 19,4 kg, o aukštos įtampos akumuliatorius – vos 86 kg. Visa priekinė ašis, įskaitant variklius, aušinimo sistemą ir inverterį, sveria 135 kg, ji taip pat turi sauso karterio tepimo sistemą, o dėl dviejų variklių konstrukcijos gali užtikrinti sukimo momento vektorių.
Kalbant apie aukštos įtampos akumuliatorių, jo negalima įkrauti iš elektromobilio įkroviklio, nes tai nėra įkraunamas hibridas, todėl vienintelis energijos šaltinis yra variklis. Nepaisant to, jis yra galingas, nors jo talpa tėra 2,28 kilovatvalandės, jo maksimali įtampa yra 860 V, o įkrauti ir iškrauti jį galima maksimaliu 242 kW greičiu.
Štai įdomiausia dalis – nors „F80“ turi ir 12 V, ir 48 V elektros sistemą, jame nėra 48 V baterijos, kaip „Tesla Cybertruck“ automobilyje. Vietoj to „Ferrari“ automobilyje įrengė DC/DC keitiklį, kuris iš 2,3 kWh aukštos įtampos akumuliatoriaus energiją siunčia 48 V adaptyvinei pakabai, elektros varikliams ir priekinio stiklo atitirpintuvui, taip pat 12 V pagalbiniams įrenginiams, kurie paprastai būna vidaus degimo automobiliuose.
Priekinėje ašyje esantis keitiklis transformuoja nuolatinę srovę į kintamąją srovę varikliams, tačiau jis gali veikti ir atvirkščiai ir, esant rekuperaciniam stabdymui, energiją iš variklių siųsti į akumuliatorių. Kitas dvikryptis keitiklis naudojamas galiniam varikliui, kuris, beje, naudojamas ir kaip po variklio dangčiu esančio V – 6 tipo variklio starteris.
Nors tai gali nepatikti užkietėjusiems elektromobilių entuziastams, tai yra ženklas, kad „Ferrari“ dar daug ką nuveiks. Jos pirmasis visiškai elektrinis modelis yra kuriamas ir debiutuos kažkada kitais metais, o numatoma jo kaina gerokai viršys 460 tūkst. eurų. Jei „F80“, kuris, tiesa, JAV kainuoja akį rėžiančius 3,7 mln. eurų, yra toks aukštųjų technologijų, tikėtina, kad pradėjus pardavinėti elektromobilį mūsų laukia maloni staigmena. Net jei jis turės garsiakalbį, kuris skleis netikrus V-8 variklio garsus.