Nepaisant to, kad „Honda“ vėluoja pradėti elektromobilių lenktynes, ji ruošiasi pristatyti naują visiškai elektrinių transporto priemonių liniją, kurios tikslai yra labai ambicingi.
„0“ serijos, kaip ji vadinama, tikslas – iš naujo apibrėžti, koks gali būti elektromobilis, daugiausia dėmesio skiriant efektyvumui, technologijoms ir unikaliai vairavimo patirčiai. Iki 2030 metų planuojama išleisti septynis modelius, todėl „Honda“ yra rimtai įsipareigojusi kurti elektrinę ateitį. Tai ilgas laikas ir per šešerius metus gali daug kas pasikeisti, tačiau naujoji technologija yra itin įdomi.
Pirmasis iš šių elektromobilių – elegantiškas sedanas – Šiaurės Amerikoje turėtų debiutuoti 2026 metais. Šis pavyzdinis modelis pristatys markės „0“ serijos viziją. Iš karto po jo pasirodys visureigių serija, tenkinanti populiarų erdvių ir universalių transporto priemonių poreikį. Iš pradžių Japonijos gamintojas planuoja pristatyti vidutinio dydžio ir pradinio lygio visureigius, o vėliau prie šeimos prisijungs pilno dydžio trijų sėdimų eilių visureigis bei mažesnis variantas.
Nors išsami informacija dar tik pasirodo, „Honda“ atskleidė kai kurias pagrindines technologijas, kuriomis bus paremta naujoji serija. Naujai sukurta elektromobilio platforma su žemagrindžio technologija leis pasiekti mažesnį automobilio aukštį ir trumpesnes iškyšas, taip maksimaliai padidinant salono erdvę nesumažinant aerodinamikos. Ši platforma kartu su plonu baterijų paketu ir kompaktiškomis elektrinėmis ašimis turėtų padėti sukurti erdvius ir efektyvius automobilius.
Kalbant apie efektyvumą, „Honda“ planuoja, kad EPA režimu nuvažiuos 483 km. Šis nuotolis, nors ir konkurencingas, nėra pirmaujantis klasėje, o tai rodo, kad bendrovė teikia pirmenybę kitiems aspektams. Bendrovė teigia, kad „0“ serijos baterijos po dešimties naudojimo metų išlaikys bent 90 proc. savo talpos.
Šiems tikslams pasiekti „Honda“ taiko „Tesla“ pradėtus taikyti gamybos metodus. Mega liejimas – procesas, kurio metu konstrukciniams komponentams naudojami dideli, vientisi liejiniai – leis sumažinti baterijos korpuso dalių skaičių nuo 60 iki vos 5. Tai ne tik supaprastina gamybą, bet ir prisideda prie plono akumuliatoriaus korpuso profilio. 3D frikcinis maišomasis suvirinimas padidina akumuliatoriaus korpuso tvirtumą ir standumą, dar labiau padidindamas saugumą ir efektyvumą.
Naujuose elektromobiliuose taip pat bus įdiegta nauja šilumos valdymo sistema, kurią sudaro šilumos siurblys ir pirmasis automobilyje įrengtas spindulinis šildytuvas, užtikrinantis keleivių komfortą bet kokiomis klimato sąlygomis. „Honda“ teigia, kad dėl šių patobulinimų bus pasiektas išskirtinis elektros energijos vartojimo efektyvumas.
Japonijos gamintojas taip pat investuoja į programinę įrangą. „0“ serijos automobilyje bus įdiegta patentuota operacinė sistema, skirta pažangioms pagalbos vairuotojui sistemoms ir 3 lygio automatiniam vairavimui (angl. eyes off) palaikyti. Tai reiškia, kad tam tikromis sąlygomis vairuotojai galės nuimti rankas nuo vairo ir pasikliauti automobilio automatinėmis sistemomis. Šioms funkcijoms įgalinti „Honda“ naudos „LiDAR“ jutiklių, didelės skiriamosios gebos kamerų ir galingo centrinio valdymo bloko su pažangiomis dirbtinio intelekto galimybėmis derinį.
Bene didžiausia staigmena yra tai, kad unikalios serijos modelio gamyba bus perkelta iš Japonijos į Jungtines Amerikos Valstijas. Už šių naujųjų elektromobilių gamybą bus atsakinga „Honda“ Marisvilio automobilių gamykla Ohajuje. Tai yra didžiulis „Honda“ pasitikėjimo Šiaurės Amerikos rinka balsas.