Šiemet per rugsėjo mėnesį Lietuvoje įregistruotas iš viso 1001 lengvasis keleivinis elektromobilis, tai 508 – grynieji elektromobiliai ir 493 – iš išorės įkraunami hibridai. Per vieną pastarąjį mėnesį įregistruota 38,6 proc. daugiau elektromobilių nei pernai rugsėjį. Nuo šių metų pradžios elektromobilių skaičius parke išaugo 6 486 elektromobiliais, arba daugiau kaip 34 proc., o per dvylika mėnesių elektromobilių padaugėjo 8 426, arba 49,34 procento. Taip pat per šį rugsėjį įregistruoti 6 krovininiai lengvieji elektromobiliai, kurių nuo metų pradžios padaugėjo 95.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
2024 m. spalio 1 d. Lietuvos kelių transporto priemonių parko registre iš viso buvo 25 503 lengvieji keleiviniai elektromobiliai (M1 kategorija), iš jų 14 750 – grynųjų elektromobilių ir 10 753 – iš išorės įkraunami hibridai. Taip pat registre buvo iš viso 513 lengvųjų krovininių elektromobilių (N1 kategorija), iš jų 506 – grynasis elektromobilis ir 7 – iš išorės įkraunami hibridai.
Per rugsėjį elektromobilių užimama viso šalies lengvųjų keleivinių automobilių parko dalis padidėjo iki 1,45 procento (rugsėjo 1 d. buvo 1,41 proc.). Grynieji elektromobiliai užėmė 0,84 proc. šios kategorijos transporto priemonių parko, o iš išorės įkraunami hibridai – 0,61 procento.
Šių metų spalio 1-ąją šalies lengvųjų keleivinių automobilių parke buvo 82 504 hibridinės transporto priemonės (HEV – hibridiniai automobiliai, išskyrus iš išorės įkraunamus hibridus), kurios sudarė 4,7 proc. parko. Daugiausia šalyje yra dyzelinu varomų lengvųjų keleivinių automobilių – 1 144 012, arba 65,19 proc. visų automobilių, benzinu varomi 398 138, arba 22,69 proc. visų lengvųjų keleivinių automobilių.
Lengvųjų krovininių transporto priemonių parke šių metų spalio 1-ąją elektromobiliai sudarė 0,64 procento (rugsėjo 1 d. buvo tiek pat). Dyzelinu varomos transporto priemonės užima 95,83 proc. viso šios kategorijos automobilių parko.
Naujų įregistruotų lengvųjų automobilių rinkos didžiausią dalį rugsėjį užėmė hibridiniai lengvieji keleiviniai automobiliai (HEV): jų įregistruota 1 300 (rugpjūtį – 1 007). Jie sudarė 50,37 proc. visų per mėnesį parduotų naujų lengvųjų automobilių.
Nauji elektriniai lengvieji keleiviniai automobiliai užėmė 13,72 proc. naujų lengvųjų keleivinių automobilių pardavimo rinkos (rugpjūtį buvo 10,29 proc.), iš jų – 186, arba 7,21 proc., buvo grynieji elektromobiliai ir 168, arba 6,51 proc., – iš išorės įkraunami hibridai.
Nauji elektromobiliai sudarė 35,36 proc. visų rugsėjį įregistruotų elektrinių automobilių.
Naujų benzinu varomų lengvųjų keleivinių automobilių rinkos dalis rugsėjį sumažėjo iki 20,26 proc. (rugpjūčio mėnesį buvo 24,76 proc.), dyzelinu varomų užimama rinkos sumažėjo iki 14,37 proc. (rugpjūtį buvo 14,43 proc.).
Nauji elektromobiliai sudarė 50 proc. visų per rugsėjį įregistruotų lengvųjų krovininių (N1 kategorija) elektromobilių.
Naujų lengvųjų krovininių automobilių rinkos didžiausią dalį – 95,18 proc. – šiemet rugsėjį užėmė dyzelinu varomi automobiliai (rugpjūčio mėn. – 81,71 proc.). Benzinu varomi automobiliai užėmė 3,01 proc., elektromobiliai – 1,81 proc. naujų lengvųjų krovininių automobilių rinkos.
Per rugsėjį įregistruoti 647 naudoti lengvieji keleiviniai elektromobiliai sudarė 4,75 proc. naudotų automobilių rinkos, kurios didžiausia dalis ir toliau teko dyzelinu varomoms naudotoms transporto priemonėms (63,72 proc.), hibridinės (HEV) transporto priemonės sudarė 6,90 proc. (įregistruota 940 naudotų hibridinių transporto priemonių).
Naudotų lengvųjų krovininių automobilių rinkoje rugsėjo mėnesį elektromobiliai užėmė 0,4 proc. rinkos, dyzelinu varomos transporto priemonės – 93,59 procento.
Per 2024 m. sausio–rugsėjo mėnesius lengvųjų keleivinių elektromobilių skaičius, įsigyjant transporto priemones, kurios dar nebuvo registruotos Lietuvoje, sudarė 5,09 proc. nuo visų įsigytų M1 kategorijos transporto priemonių, o vertinant tik sandorius, sudarytus įsigyjant naujas transporto priemones – 10,73 procento.
Lengvųjų krovininių elektromobilių dalis, įsigyjant transporto priemones, kurios dar nebuvo registruotos Lietuvoje, sudarė 1,13 proc. nuo visų įsigytų N1 kategorijos transporto priemonių, o vertinant tik sandorius, sudarytus įsigyjant naujas transporto priemones, šis skaičius buvo 2,37 procento.