Automobilių rinka Europoje jau visai netrukus pasikeis visiškai. Europos Parlamento ir Europos Vadovų Tarybos (EVT) preliminariame susitarime numatoma, kad jau nuo 2035 metų bus uždrausta naujų automobilių gamyba su vidaus degimo varikliais gamyba.
Sprendimas nuo 2035 metų Europos Sąjungos valstybėse narėse uždrausti prekybą automobiliais su vidaus degimo varikliais šiandien vis dar skamba labai ambicingai. Šia ES priemone buvo siekiama paspartinti elektrifikavimą, tačiau keletas automobilių gamintojų neseniai pradėjo mažinti savo elektromobilių diegimo planus.
„Draudimas eksploatuoti automobilius su vidaus degimo varikliais yra klaidingas požiūris“, – rėžė Italijos ministrė pirmininkė Giorgia Meloni.
Ministrė pabrėžė, kad Europos tikslas iki 2035 metų nutraukti prekybą CO2 išmetančiais automobiliais rodo savigraužą pramonės ir aplinkosaugos klausimais.
„Draudimas nuo 2035 metų parduoti automobilius su vidaus degimo varikliais yra vienas akivaizdžiausių savidestruktyvaus požiūrio pavyzdžių“, – sakė G. Meloni rugsėjo 18 dieną Romoje vykusiame renginyje. „Palydėti pramonės sektorių į ekologinio perėjimo iššūkį negali reikšti išardyti ištisus sektorius“, – pridūrė ministrė pirmininkė.
2023 metų kovą ES šalys patvirtino svarbų įstatymą, pagal kurį nuo 2035 metų visi nauji automobiliai privalės išmesti nulinį CO2 kiekį, faktiškai uždraudžiant dyzelinius ir benzininius automobilius, o nuo 2030 metų – 55 proc. mažesnį CO2 kiekį, palyginti su 2021 metų lygiu.
Šia Europos bloko priemone buvo siekiama paspartinti automobilių pramonės elektrifikavimą, tačiau pastaruoju metu keli automobilių gamintojai dėl mažos paklausos pradėjo mažinti elektromobilių diegimo planus.
Italija teigė, kad Europos Komisija tarpinį pažangos vertinimą, kuris šiuo metu turi būti atliktas 2026 metais, dėl sulėtėjusių elektromobilių pardavimų, turėtų atlikti jau kitų metų pradžioje.