Automobilių rinka kinta ir šiai dienai daugybės dėmesio susilaukia elektromobiliai. Elektriniais varikliais aprūpintos transporto priemonės tampa daugelio gamintojų prioritetu, tačiau pastaruoju metu fiksuojamas mažėjantis susidomėjimas.
Transporto ir aplinkosaugos lobistų grupės „Transport & Environment“ duomenimis, kitais metais Europoje baterijomis varomi automobiliai gali užimti net 24 proc. rinkos dalį, nes automobilių gamintojai, siekdami pakeisti sumažėjusią elektromobilių paklausą, pradeda leisti pigesnius modelius.
Pasak „T&E“ organizacijos automobilių direktoriaus Lucieno Matjė, netrukus pasirodys gausybė naujų, pigesnių modelių. Pavyzdžiui, bazinio „Renault 5“ modelio kaina prasideda nuo 25 tūkst. eurų – keliais tūkstančiais eurų mažiau nei daugumos konkurentų.
Grupė teigia, kad tikisi spartaus BEV pardavimų augimo, remdamasi savo atlikta pirmojo pusmečio automobilių pardavimų analize ir prognozėmis. Daugiau nei 20 proc. rinkos dalis būtų itin didelis šuolis, palyginti su šiais metais.
Pramonės organizacijos ACEA duomenimis, nuo sausio iki liepos mėn. visiškai elektrinės transporto priemonės sudarė 12,5 proc. visų Europos Sąjungoje įregistruotų naujų automobilių.
Europos automobilių pramonei sunkiai sekasi atlaikyti didelį elektromobilių paklausos nuosmukį po to, kai vyriausybės sumažino paskatas, o Kinijos automobilių gamintojai pradėjo plėstis regione.
Pirmą kartą savo istorijoje „Volkswagen Group“ svarsto galimybę uždaryti gamyklas Vokietijoje, o Prancūzijos „Renault“ įspėjo, kad automobilių gamintojams bus skirtos milijardinės baudos, jei jie nesilaikys ambicingų ES klimato tikslų.
Pasak „T&E“, automobilių gamintojai turėtų toliau įgyvendinti elektromobilių planus, pagal kuriuos šiais ir kitais metais rinkoje pasirodys septyni nauji elektriniai modeliai, kurių kaina neviršija 25 tūkst. eurų.
Ataskaitoje teigiama, kad „Renault 5“ ir „Stellantis“ „Citroen e-C3“ yra vieni iš tų, kurie padės sumažinti atotrūkį nuo griežtesnių 2025 m. ES išmetamųjų teršalų normų.
Nors „T&E“ optimistiškai vertina būsimą elektromobilių augimą, darbuotojai gamyklose, kurių pajėgumai viršija galimybes, jaučia skausmą. Tūkstančiai jų pirmadienį į Briuselį atvežė chaosą ir surengė demonstraciją, siekdami išreikšti solidarumą su „Audi“ automobilių gamyklos, kuriai gresia uždarymas, darbuotojais.
Šiaurės Italijoje „Stellantis“ Mirafiori gamykloje per pirmąjį pusmetį gamyba smuko net 63 proc. dėl menkos elektrinio „Fiat 500“ paklausos.
„T&E“ paragino ES ir nacionalinius įstatymų leidėjus aktyviau remti elektromobilių paklausą, pavyzdžiui, nustatant įmonių automobilių parko tikslus, įkrovimo infrastruktūrą ir socialinės išperkamosios nuomos programas. Tuo tarpu automobilių gamintojai, kuriems kitais metais kils sunkumų įgyvendinant EV tikslus, galės susivienyti su kitais gamintojais, kad dar labiau sumažintų vidutinį išmetamųjų teršalų kiekį, pridūrė organizacija.
Kol kas Europos automobilių gamintojų nuomonės dėl artėjančių C02 išmetamųjų teršalų taisyklių nesutampa. ACEA nėra išreiškusi oficialios pozicijos šiuo klausimu.