Jei Europa nori pasiekti savo tikslus laipsniškai atsisakyti automobilių su vidaus degimo varikliais, šalyse, kurios jų atsisakė, turi būti atnaujintos subsidijos elektra varomiems automobiliams. „Jaguar“ perėjimas prie visiškai elektrifikuoto prekės ženklo nebuvo lengvas – dabar žinome kodėl.
Pastaruoju metu britų prabangių automobilių gamintojas gana tyliai kalbėjo apie visą perėjimą prie elektromobilių. Nepaisant to, kad 2018 metais, su savo tuo metu revoliuciniu „I-Pace“, prekės ženklas pasistūmėjo į priekį, jis atsiliko nuo „Joneses“ – dabar markė bando pasivyti.
„Jag“ prekės ženklas keičiasi. Jau kelerius metus jis keliauja savęs pažinimo keliu, kuriam nuo 2023 metų vadovauja naujasis generalinis direktorius Rawdonas Gloveris, kuris atsakingas už kompanijos atgaivinimą, tačiau tai neapsiėjo be savų iššūkių.
„Buvo labai apmaudu – pranešėme, kad ketiname gaminti tik elektromobilius, o paskui nieko nevyko“, – interviu BBC laidai „Top Gear“ prisipažino R. Gloveris.
Nuo to laiko, kai „Jaguar“ priėmė sprendimą pereiti prie visiškai elektrinių automobilių, prekės ženklas susidūrė su dilema – tęsti status quo arba susidurti su mažėjančiais pardavimais ir iš naujo atrasti bendrovės viziją. Jis pasirinko pastarąjį variantą.
Gamintojas planuoja tai padaryti vykdydamas savo įsipareigojimą elektrifikuoti, o tai yra drąsus žingsnis, atsižvelgiant į tai, kad daugelis automobilių gamintojų atsitraukia nuo savo elektromobilių planų. Be to, pranešama, kad „Jaguar“ kalbėjosi su Kinijos automobilių gamintoju „Chery“ dėl jo EV platformos panaudojimo būsimoms transporto priemonėms, o tai galėtų padėti palengvinti naujos kartos visiškai elektrifikuotų transporto priemonių kūrimą.
Kol kas vienintelis „Jaguar“ elektromobilis - „I-Pace“ - buvo pagamintas ne vienoje iš „Jaguar“ gamyklų, o pas užsakovą gamintoją „Magna“.
R. Gloveris sako, kad „Jaguar“ taip pat bus pakeltas iš aukšto į itin prabangų prekės ženklą, kuris nepajudins nė piršto, jei negalės parduoti vieno iš savo modelių už daugiau nei 140 tūkst. eurų. Kaip pavyzdį jis pateikia prabangių rankinių gamintoją „Hermes“, pažymėdamas, kad prabangios rankinės niekam nereikalingos, bet jei dukterinė bendrovė „Range Rover“ gali surinkti pardavimus, pateikdamas save kaip neracionalų poreikį, tai tikrai gali ir „Jag“.
„Tai ne tik keli nauji automobiliai, bet ir visiškas prekės ženklo atnaujinimas. Priimdami kiekvieną sprendimą klausiame: ar tai privers žmones galvoti apie „Jaguar“ taip, kaip mums reikia? Jei jie nenori mokėti 140 tūkst. eurų, mes to nedarysime“, – sakė Gloveris.
Sunkiausia yra tai, ką „Jaguar“ turės padaryti, kad tai pasiektų. Pirmiausia, tai reiškia, kad daugiau nei metus neparduos jokių automobilių savo gimtojoje teritorijoje.
Tai neįprastas žingsnis bet kuriam automobilių gamintojui. Neparduodant nė vieno vieneto savo kieme yra bauginantis dalykas tiek pajamų, tiek prekės ženklo įvaizdžio požiūriu. Be to, bendrovė turi daugybę parduotuvių Jungtinėje Karalystėje, kuriose nebus parduodami jokie „Jaguar“ modeliai. Tačiau atsižvelgdamas į tai, ko siekia „Jag“, ir į faktą, kad per penkerius metus prekės ženklas neturėjo nė vieno naujo modelio, Gloveris mano, kad būtina judėti į priekį.
„Dėl tokios struktūros nusprendėme 2021 m., tačiau automobiliai neatsiranda per vieną naktį“, – pareiškė savo sprendimu neabejojantis vykdantysis direktorius Rawdonas. „Turime sugrįžti į tuos laikus, kai gaminome gražius ir geidžiamus automobilius, o ne didžiulius jų kiekius ir neturėjome masinių pasiūlymų portfelyje“, – pridūrė jis.
Tiesa, nėra jokio veiksmų plano, kaip žengti šį žingsnį, kurį nori padaryti. Sumažinus portfelį nuo aštuonių visame pasaulyje iki vos trijų modelių variantų su vidaus degimo varikliais ir elektra varomais automobiliais, daugelis klientų gali būti suklaidinti arba atstumti, ypač atsižvelgiant į tai, kad naujieji modeliai bus brangesni. Nepaisant to, prekės ženklas teigia, kad yra pasiryžęs siūlyti visą pluoštą paslaugų, kad pirkimo patirtis būtų pritaikyta klientui, taigi galbūt jis turi kažką paslėpęs rankovėje.