Elektrinės transporto priemonės galėtų būti transporto ateitimi, tačiau pirmiausia, reikėtų ženkliai pagerinti baterijų ilgaamžiškumą, norint teigti, kad tokie modeliai būtų patvaresni nei vidaus degimo varikliais aprūpinti automobiliai.
Bendrovė „Beam Global“ pristatė šaligatvio elektromobilių įkroviklį su saulės baterijomis, vėjo turbina ir integruotu energijos kaupikliu. Šie saulės energija varomi gatvių žibintai galėtų išspręsti miesto elektromobilių įkrovimo problemą
Važinėti elektromobiliu tankiame mieste, tokiame kaip Niujorkas, gali būti didelis vargas dėl vienos priežasties – įkrovimo. Amerikiečiai, turintys nuosavą įvažiavimą ar garažą, gali prisijungti prie elektros tinklo namuose, todėl perėjimas prie elektromobilio nesukels skausmo ir net džiaugsmingas. Manhetene yra tokia pat tikimybė, kad turėsite privatų garažą, kuriame bus galima įkrauti elektromobilį, kaip ir sraigtasparnio pakilimo aikštelę.
Amerikoje automobilius gatvėse parkuojantys žmonės turi pasikliauti viešai prieinamais įkrovikliais. Kai kurie miestiečiai naudojasi greitojo įkrovimo stotelėmis, prie kurių eilė blogą dieną gali nusidriekti iki kelių valandų. Kiti improvizuoja, iškišdami prailgintojus pro antro aukšto langus į apačioje esančias „Teslas“. Kai kurie naudojasi 2 lygio įkrovikliais. Tačiau „Beam Global“ turi geresnį sprendimą.
Švariųjų technologijų bendrovė paskelbė apie saulės ir vėjo energija varomą įkroviklį „BeamSpot“, skirtą pakeisti gatvių žibintus tose vietovėse, kur įrengti įprastus įkroviklius per brangu arba sudėtinga. „Beam Global“ teigia, kad tai apima miesto gatves, daugiabučių kompleksus, oro uostus ir prekybos centrus.
„Manome, kad mūsų „BeamSpot“ produktų linija padės išspręsti realias problemas tiek Amerikoje, tiek Europoje: plėsti įkrovimo prieigą ten, kur žmonėms jos labiausiai reikia, t. y. prie gatvės šaligatvio ir automobilių stovėjimo aikštelėse“, – pranešime sakė „Beam Global“ generalinis direktorius Desmondas Wheatley.
Taip, kai kur jau yra gatvių žibintų įkroviklių. Tačiau bendrovės įrenginiai ypatingi tuo, kad didžiąją dalį elektros energijos gamina patys ir kaupia integruotose baterijose, todėl, pasak bendrovės, jie gali tiekti daugiau energijos nei įprasta gatvės žibintų grandinė.
Kadangi jie pakeičia gatvės žibintus, jiems įrengti reikia mažiau elektros darbų ir statybų nei tradiciniams įkrovikliams. Bendrovė teigia, kad jiems nereikia sudėtingų leidimų, tranšėjų kasimo ar komunalinių tinklų atnaujinimo, nors leidimų išdavimo įstatymai labai skiriasi. Be to, jie neužima daugiau vietos ant miesto šaligatvio nei esami gatvės žibintai, teigia bendrovė.
„Vietovėse, kuriose yra daugiausia elektromobilių, dažnai susiduriama su dideliais iššūkiais diegiant infrastruktūrą ir valdant padidėjusį elektros energijos poreikį. Tradicinės įkrovimo infrastruktūros įrengimas gali būti brangus ir trikdantis, dažnai reikia gerokai pakeisti esamas viešąsias erdves“, – sakė Wheatley.
„BeamSpot“ gali suteikti iki 350 kilometrų elektra per dieną, jei įskaičiuojama 1 kW saulės baterijos, 1 kW vėjo turbinos, 15 kW akumuliatoriaus ir esamos gatvės žibinto elektros jungties energija. Kiekvienas įrenginys gali tiekti iki 5,76 kW galios ir veikti su bet kokio prekės ženklo įkrovimo įranga. „Beam Global“ taip pat gamina vadinamąjį EV Arc 2020, kuris iš esmės yra super didelis „BeamSpot“ su daug didesne saulės baterija ir didesniu akumuliatorių kiekiu.
Naujieji žibintai yra 12 metrų aukščio su vėjo jėgaine arba 9 metrų aukščio be jos. Tai turėtų tapti įdomiu bendruomenės dalyvavimo susitikimu, kai apylinkėse bus siekiama įrengti šiuos įrenginius.
Paprašėme „Beam Global“ pateikti kainas. Nors įmonė nenorėjo pateikti konkrečių duomenų, atstovas sakė, kad „BeamSpot“ kainuoja mažiau nei „EV Arc“, kuris paprastai klientams kainuoja apie 60 tūkst. eurų. Jie taip pat teigė, kad „BeamSpot“ yra ekonomiškai efektyvesnis nei tranšėjų kasimas ir tradicinių EV įkroviklių įrengimas.
Įrengti daugiau pakelės įkrovimo įrenginių – tai neabejotinas sprendimas, norint daugiau žmonių pritraukti naudotis elektromobiliais. Atsižvelgiant į tai, kad elektromobiliai beveik visą laiką stovi aikštelėse, daugelis ekspertų pasakys, kad daug ir lėto įkrovimo infrastruktūros yra raktas į platesnį elektromobilių paplitimą. Nors greitojo įkrovimo stotelėms skiriama daug dėmesio, daugumai žmonių reikia pigios, lėtai tiekiamos elektros energijos ten, kur jie stovi kelias valandas.
Paklauskite pro langą išlindusio vyriškio su 9 metrų ilgio prailgintuvu. Jis jums pasakys.