Pasaulyje, kuriame technologijos skatina pokyčius, IT sritis yra viena iš sparčiausiai augančių ir dinamiškiausių industrijų. Dėl nuolatinių technologinių inovacijų tobulėja ir daugelio mūsų naudojami išmanieji telefonai.
„Apple“, „Samsung“, „Google“ ir kiti kiekvienas metais išleidžia nemažai įvairių naujų išmaniųjų telefonų, o senieji greitai pasensta. Nors daugelyje pasaulio šalių fiksuojama išaugusi vieno įrenginio naudojimosi trukmė, tačiau atsinaujinti savo prietaisą svarsto daugelis.
Kuomet nusprendžiame atsinaujinti savo turimą išmanųjį telefoną – visuomet įsivertiname, kiek gausime už tą, kurį naudojome iki šiol. Niekam ne paslaptis, jog vienų gamintojų produktai savo vertę praranda greičiau, kitų – lėčiau. Tam įtakos turi ir mūsų naudojimo įpročiai, kurie padeda išsaugoti įrenginio išvaizdą.
Panaši situacija yra su įvairiausiais elektronikos prietaisais, o siekiant tai išsiaiškinti – buvo atliktas tyrimas. Jo metu buvo nagrinėjamos daugiau nei milijono populiarių prekės ženklų produktų kainos. Tai leido apskaičiuoti vidutinį vertės pokytį per metus nuo jų išleidimo, atsižvelgiant į jų pradinę kainą ir kainą, kai panaudoti įrenginiai yra parduodami, bet tuo pačiu išlaikę ir savo išvaizdą.
Tyrimas atskleidė, kad daugiausiai savo pradinės vertės praranda „OnePlus“ produktai. Jų nuvertėjimas siekia 21,82 proc. Antroje vietoje atsidūrė „Google“ su 17,55 proc., o trečioje „Microsoft“ – 13,49 proc.
„Dažniausiai pasitaikančios „OnePlus“ išmaniųjų telefonų problemos yra greitas baterijos išsikrovimas ir nereaguojantys ekranai“, – teigiama tyrimo išvadose. „Galbūt vartotojai nenori mokėti už naudotus modelius, kai žinoma, kad jie kelia problemų net ir būdami nauji.“
Įdomu ir tai, jog antroje vietoje atsidūrė JAV paieškos milžinė. Nors „Google“ paprastai siūlo patikimus, gerai vertinamus įrenginius, ji taip pat reguliariai juos atnaujina, o tai kartais gali pagreitinti nusidėvėjimą.
Gamintojai, kurių produktai praranda daugiausiai savo pradinės vertės:
- „OnePlus“ – praranda 21,82 proc. vertės;
- „Google“ – praranda 17,55 proc. vertės;
- „Microsoft“ – praranda 13,49 proc. vertės;
- JBL – praranda 12,31 proc. vertės;
- „Samsung“ – praranda 11,86 proc. vertės;
- „Apple“ – praranda 11,20 proc. vertės;
- „Motorola“ – praranda 10,91 proc. vertės;
- LG – praranda 10,18 proc. vertės;
- „Nokia“ – praranda 10,18 proc. vertės;
- „Sony“ – praranda 9,22 proc. vertės.
Kaip galite matyti, labiausiai savo pradinę vertę išsaugo „Sony“ produktai, čia taip pat matyti ir „Nokia“ bei LG pranašumą. Tiesa, reikėtų atkreipti dėmesį, jog šiame tyrime buvo lyginamos ne tik išmaniųjų telefonų, bet ir kitų produktų kainos.