2019 metais įspūdingai pristatytas „Tesla Cybertruck” akimirksniu tapo tikru interneto hitu. Apie šį kampuotų formų keistuolį pasipylė komiški memai ir juokeliai, o kone visi entuziastai iš karto pateikė išankstinius užsakymus.
Pristatymo metu „Tesla” žadėjo, jog pirmieji automobiliai savininkus pasieks jau 2021 metais, tačiau „Cybertruck“ prekyboje pasirodė tik praėjusių metų pabaigoje ir netgi šiek tiek pakitęs, lyginant su tuo, kas buvo pademonstruota 2019 metais.
„Tesla Cybertruck“ jau ruošiamas ir debiutui Kanadoje. JAV elektromobilių gamintojas gavo svarbų leidimą iš Kanados transporto departamento, kuris leis pradėti oficialią šios transporto priemonės prekybą. Problema su kuria susidūrė „Tesla“ susijusi unikalia „Cybertruck“ vairavimo pagal laidus sistema, kuri buvo pašalinta.
Iš pradžių „Cybertruck“ vairavimo pagal laidus technologija, kuri skiriasi nuo tradicinių mechaninių vairavimo sistemų, kėlė susirūpinimą dėl to, kad ji neatitinka šalies standartų, pagal kuriuos privalomas minimalus vairavimo kampas. Tačiau Kanados transporto ministerija suteikė „Teslai“ išimtį ir taip atvėrė kelią „Cybertruck“ išvažiuoti į Kanados kelius.
Tai svarbus žingsnis „Tesla“, nes Kanada bus antroji oficiali rinka po JAV, kurioje ketinama išleisti „Cybertruck“. Nors bendrovė ir toliau daugiausia dėmesio skiria pelningai JAV pikapų rinkai, nemažas dėmesys yra skiriamas ir plėtrai į kitus regionus.
Netradicinis „Cybertruck“ dizainas, nors ir vizualiai įspūdingas, kai kuriose rinkose gali kelti problemų dėl sertifikavimo, netgi gali prireikti modifikacijų, kad atitiktų vietos taisykles. Kanados reguliavimo srityje įvykus proveržiui, pasirodė pranešimų apie „Cybertruck“ registraciją keliose Europos šalyse, būtent Čekijoje, Lenkijoje ir Austrijoje.
Nors tikslios šių registracijų detalės lieka neaiškios, šios žinios paskatino spekuliacijas apie „Tesla“ europinius „Cybertruck“ užmojus. Tačiau tikėtina, kad tai yra privačiai importuotos transporto priemonės.
Europos Sąjungoje galioja itin griežti pėsčiųjų saugos standartai, kurie prieštarauja kampuotam „Cybertruck“ dizainui, o tai įvardijama kaip potencialiai didžiausia problema. Tačiau neseniai Europoje atliktos registracijos rodo, kad „Tesla“ gali ieškoti alternatyvių būdų, kaip pateikti „Cybertruck“ šiame regione.
„Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas anksčiau yra užsiminęs apie galimybę sertifikuoti „Cybertruck“ tarptautiniu mastu, o šiais metais daugiausia dėmesio skirti būtent JAV rinkai. Tačiau neseniai Europoje pastebėtos transporto priemonės sukėlė smalsumą dėl bendrovės terminų ir pasaulinės plėtros strategijų.
Įdomu tai, kad Europos taisyklės yra labai griežtos lengviesiems automobiliams, tuo tarpu komercinės transporto priemonės susiduria su kur kas mažesne biurokratine našta - geriausias pavyzdys yra „Suzuki Jimny“. Šis mielas 4x4 automobilis tapo ES išmetamųjų teršalų normų auka ir jo nebepardavinėjama kaip lengvojo automobilio.
Tačiau kompanija siūlo „komercinę“ versiją su išmontuotomis galinėmis sėdynėmis ir įrengtu krovinių tinklu. Į Europą pristatyti „Cybertruck“ kaip komercinį automobilį yra labai prasminga.
Nepaisant reguliavimo iššūkių ir neaiškumų, susijusių su tarptautiniu išleidimu į rinką, „Cybertruck“ kelionė ir toliau žavi tiek elektromobilių entuziastus, tiek pramonės stebėtojus. Jo unikalus dizainas, visiškai elektrinė jėgainė ir perversmą žadanti technologija įtvirtino jo, kaip vienos labiausiai aptarinėjamų pastarųjų metų transporto priemonių, poziciją.