Siekiant taupyti, naudingiausia kelionėms rinktis aplinkai draugiškus sprendimus. Lietuvos energetikos agentūros duomenys rodo, kad, palyginti 2024 m. antrąjį ketvirtį su tų pačių metų pirmuoju ketvirčiu, mažiausios kelionės išlaidos degalams, kurie reikalingi nuvažiuoti 100 km atstumą, ir toliau išliko važiuojant elektromobiliu.
Nežymiai pabrangus elektrai, išlaidos elektrinės transporto priemonės baterijai įkrauti padidėjo 1,1 procento. Vidutinė elektros energijos, naudojamos elektromobilio baterijai įkrauti, kaina 2024 metų antrąjį ketvirtį, palyginti su pirmuoju, padidėjo nuo 0,274 Eur/kWh iki 0,277 Eur/kWh.
Antrąjį šių metų ketvirtį nuvažiuoti 100 km lengvuoju keleiviniu elektromobiliu (M1 kategorija), vidutiniškai kainavo 4,78 euro. Nuvažiuoti tą patį atstumą lengvuoju krovininiu elektromobiliu (N1 kategorija) vidutinės išlaidos siekė 7,68 euro. Pirmąjį metų ketvirtį buvo atitinkamai 4,73 ir 7,59 euro.
Mažiausios kelionės išlaidos antrąjį metų ketvirtį – važiuojant elektromobiliu
2024 m. liepos 1 d. Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre iš viso buvo įregistruoti 23 476 elektromobiliai, iš kurių 13 948 grynieji elektromobiliai (13 481 – M1 kategorijos ir 467 – N1 kategorijos) ir 9 528 iš išorės įkraunami hibridai (9 522 – M1 kategorijos ir 6 – N1 kategorijos). Elektromobiliai sudarė 1,32 proc. M1 kategorijos viso lengvųjų automobilių parko ir 0,6 proc. N1 kategorijos viso lengvųjų automobilių parko.
Didžiausią dalį viso mūsų šalies lengvųjų automobilių parko ir toliau sudaro dyzelinės (65 proc. M1 kategorijos parko ir 96 proc. N1 kategorijos parko) bei benzininės varomos transporto priemonės (M1 – 23 proc. ir N1 – 2 proc.).
Pabrangęs benzinas padidino kelionių išlaidas, važiuojant automobiliu su benzininiu varikliu, o atpigę dyzeliniai degalai šiek tiek sumažino kelionių išlaidas, važiuojant automobiliu su dyzelinu varomu vidaus degimo varikliu.
Keliaujant lengvuoju keleiviniu automobiliu, kurio varikliui reikalingas 95 markės benzinas, vidutinės išlaidos degalams siekė 11,41 euro (š. m. pirmąjį ketvirtį buvo 10,91 euro, t. y. išlaidos padidėjo 4,6 procento), važiuojant lengvuoju krovininiu atitinkamai 11,56 euro (buvo – 11,05 euro). Benzino vidutinė kaina per antrąjį ketvirtį padidėjo nuo 1,47 Eur/l iki 1,53 Eur/l.
Antrąjį šių metų ketvirtį lyginant su šių metų pirmuoju ketvirčiu 5,7 proc. sumažėjo išlaidos dyzelinui: vidutinė dyzelino kaina per antrąjį ketvirtį, palyginti su pirmuoju, sumažėjo nuo 1,57 Eur/l iki 1,48 Eur/l.
Važiuojant 100 km atstumą dyzeliniu varikliu varomu lengvuoju keleiviniu automobiliu, išlaidos degalams sudarė vidutiniškai 8,47 euro (pirmąjį metų ketvirtį buvo 8,98 euro), o važiuojant lengvuoju krovininiu automobiliu – 10,33 (pirmąjį metų ketvirtį buvo 10,95 euro).
Per antrąjį 2024 metų ketvirtį vidutinė suslėgtų gamtinių dujų kaina palyginti su 2024 m. pirmuoju, sumažėjo 2,8 proc. – nuo 1,75 Eur/kg iki 1,70 Eur/kg. Kelionės išlaidos gamtinėmis dujomis varomu automobiliu sumažėjo: 100 km kelionė antrąjį 2024 m. ketvirtį lengvuoju automobiliu (M1) kainavo 8,99 euro, lengvuoju krovininiu (N1) – 14,00 eurų.
Lietuvos energetikos agentūra analizuoja ir skelbia informaciją apie 100 km nuvažiuoti patiriamas vidutines išlaidas degalams, naudojant alternatyviuosius degalus (elektra, gamtinės dujos) ir vidaus degimo variklių degalus (95 markės benzinas, dyzelinas).