Vienas didžiausių elektromobilių įkrovimo tinklų Lietuvoje „Eldrive“ šalia SBA „Urban HUB“ projekto Kaune įrengė 13 elektromobilių įkrovos stotelių, kuriomis nuo antradienio gali naudotis elektromobilių vairuotojai.
„Eldrive“ nuotr.
Čia vienu metu įsikrauti galės 26 elektrinės transporto priemonės. Bendra stotelių galia šiuo metu Kaune siekia 650 kW.
Remiantis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos duomenimis, šiuo metu Lietuvos keliuose važinėja beveik 14 tūkst. elektromobilių, o jų kiekis per paskutinius 12 mėnesių išaugo net 59 proc. „Eldrive Lithuania“ vadovas sako, kad naujų įkrovimo vietų įrengimas ir infrastruktūros plėtra stipriai prisideda prie to, kad elektromobilių skaičius mūsų šalyje auga.
„Pirmuoju plėtros etapu „SBA Urban“ plėtojamame projekte Kaune įrengėme 13 modernių 50 kW galingumo stotelių, kuriose įsikrauti gali net 26 elektromobiliai, o Vilniuje įrengsime dar 7 tokias stoteles. Labai džiaugiamės šia partneryste ir galimybe prisidėti prie modernių įkrovimo aikštelių įrengimo tiek Kaune, tiek ir Vilniuje. Puiku, kad įmonės vis daugiau dėmesio skiria tvariam transportui ir sudaro visas reikiamas sąlygas infrastruktūros plėtrai“, – sako „Eldrive Lithuania“ vadovas Tomas Tamašauskas.
„Urban HUB“ nekilnojamojo turto plėtros vadovės Rasos Pečiulaitės teigimu, pirmasis projekto statybų etapas su beveik 22 000 kv. m erdvių verslui jau baigtas. Anksčiau nei planuota pradėtas ir antrasis, 4 pastatų arba beveik 28 000 kv. m „Urban HUB“ plėtros etapas.
Įgyvendinus projektą, patogiai, šalia svarbių A1, A6 magistralių Kaune ir A2 – Vilniuje, elektromobilių vairuotojai „Urban HUB“ galės rinktis iš 27 stotelių, kurių galia – 50kW.
„Nekilnojamojo turto plėtra yra neatsiejama nuo tvaraus judumo sprendimų. Pirmuoju etapu bendroje projekto automobilių stovėjimo aikštelėje su partneriais įrengiame tik dalį elektromobilių įkrovos taškų. Tęsiant „Urban HUB“ plėtrą, planuojame vis didinti e. stotelių skaičių. Siekiame, kad projektas taptų pavyzdžiu, kaip ateityje turi atrodyti elektromobilių įkrovimo infrastruktūra – su žaliosiomis ir poilsio erdvėmis, moderni, patogi ir, svarbiausia, lengvai pasiekiama“, – sako R. Pečiulaitė.
Plėtra – strategiškai svarbioje vietoje
Plėtojant elektromobilių įkrovos infrastruktūrą sėkmę nulemia ir pasirinkta lokacija. T. Tamašausko teigimu, projekto vieta Kaune, šalia aktyvios A1 magistralės bei A6 kelio sudarys galimybes „Urban HUB“ tapti savotišku elektromobilių įkrovos epicentru.
„Pagrindinės šalies magistralės dalis, kur susikerta A1 ir A6 keliai – viena judriausių kelių atkarpų Lietuvoje. „Urban HUB“ teritorijoje esančios įkrovimo stotelės bus puiki vieta elektromobilių vairuotojams įsikrauti savo transporto priemones, o patogus susisiekimas leis pasiekti objektą važiuojant visomis kryptimis: Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Kauno oro uosto ar Jonavos“, – sako T. Tamašauskas.
Tiesa, „Eldrive“ atstovas nurodo, kad iki 2024-ųjų metų pabaigos patekti į „Urban HUB“ ir įkrauti elektromobilį bus galima įvažiuojant iš A6 kelio. Įvažiavimas nuo A1 magistralės dar kurį laiką neveiks.
T. Tamašauskas sako, kad pirmame „Urban HUB“ etape pasirinkta įrengti 50 kW galingumo įkrovimo stoteles atsižvelgiant į potencialius lankytojų poreikius ir srautus: „Naudojant šį sprendimą galėjome įrengti daugiau įkrovimo taškų, kuriuose vienu metu galės krautis net keliasdešimt elektromobilių. Tai leis vairuotojams visada jaustis saugiai keliaujant bet kur, kadangi visada bus galimybė rasti laisvą įkrovimo stotelę“.
Anot „Eldrive“ vadovo, šio modelio stotelėse pilnai įkrauti elektromobilį truks kiek daugiau kaip valandą: „Krovimo greitis priklauso ir nuo transporto priemonės, bet skaičiavome, kad pilnai įkrauti elektromobilį tokioje stotelėje truktų nuo 50 minučių iki pusantros valandos. Bet Europos šalyse vidutinė įkrovimo sesija yra apie 20 kWh, o tiek įkrauti galima per 20–30 minučių. Pasirinktas stotelių galingumas yra optimalus tokiai vietai bei patogus ir tiek toli keliaujantiems, tiek čia dirbantiems ar atvykstantiems apsipirkti“.