Elektrinės transporto priemonės galėtų būti transporto ateitimi, tačiau pirmiausia, reikėtų ženkliai pagerinti baterijų ilgaamžiškumą, norint teigti, kad tokie modeliai būtų patvaresni nei vidaus degimo varikliais aprūpinti automobiliai.
Vos keturios minutės ir 37 sekundės. Tiek laiko užtruko, kol „Nyobolt“ elektromobilio prototipas, naudodamas 350 kW nuolatinės srovės greitąjį įkroviklį, papildė savo baterijas nuo 10 proc. iki 80 proc. įkrovos.
Panašiai užtrunka pripildyti tuščią vidaus degimo automobilio degalų baką, su sąlyga, kad jis yra pakankamai didelis. Ir nors elektromobilių įkrovimas ir baterijos yra dažnai aptarinėjamos, tačiau akivaizdu, jog viskas juda tinkama linkme.
Didžiojoje Britanijoje įsikūrusios bendrovės „Nyobolt“ įkrovimo eksperimento paslaptis yra jos patentuoti akumuliatoriaus elementai, kuriuose naudojamos anglies ir metalo oksido anodinės medžiagos, kurių konstrukcija turi mažą varžą ir integruotą galios elektroniką.
Verta paminėti ir tai, kad „Nyobolt“ yra ne automobilių gamintojas, o baterijų technologijų startuolis. Kembridže įsikūrusi bendrovė nuo tada, kai pritraukė 10 mln. JAV dolerių investicijų, sparčiai auga ir teigia, kad daro didelius žingsnius greitojo įkrovimo srityje.
Pradedančiosios įmonės pademonstruotame elektromobilio prototipe akumuliatoriaus modulių temperatūra palaikoma šalčio plokštelėmis, kuriose veikia vandens ir glikolio mišinys, aušinamas kintamosios srovės kompresoriumi ir kondensatoriumi.
„Nyobolt“ teigia, kad dėl to, palyginti su įprastiniais ličio jonų akumuliatoriais, išsiskiria nedaug šilumos – maždaug 60 laipsnių greitojo įkrovimo metu. Pasak bendrovės atstovų, 2 755 kg sveriantis prototipas per pirmąsias keturias demonstracinio bandymo realiomis sąlygomis minutes išlaikė nuolatinę 500 A srovę.
Be to, Kembridžo pradedančioji įmonė teigia, kad jos 24,5 ampervalandės elementai sėkmingai atliko daugiau kaip 4 000 pilno išsikrovimo gylio (DoD) ciklų, kurie lengvo dviejų durų „Nyobolt EV“ prototipo atveju prilygsta kone 1 mln. kilometrų. Atlikus laboratorinius bandymus taip pat nustatyta, kad po šių greitojo įkrovimo ciklų elementai išlaikė daugiau kaip 80 proc. savo talpos, o tai jau savaime yra įspūdingas pasiekimas.
Baterijų sprendimus kuriančio startuolio atstovai teigė, kad jų technologija domisi kelios automobilių bendrovės ir kad nedidelės apimties gamyba galėtų prasidėti jau kitais metais.