Siuntų pristatymo įmonė „DPD Lietuva“ tęsia automobilių parko plėtrą – šiais metais organizacijos autoparką papildė 12 naujų elektromobilių. Iki šiol elektra varomais mikroautobusais siuntos buvo pristatomos tik Vilniuje, o nuo šių metų tvaresnėmis transporto priemonės riedės ir kituose didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje. Naujiems elektromobiliams, kartu su įkrovimų stotelių įrengimu, įmonė skirs daugiau nei 750 tūkst. eurų.
DPD elektromobilis. Nuotr. autorius Eitvydas Kinaitis
„Vien pernai elektromobiliais nuvažiavome daugiau nei 220 tūkst. km ir pristatėme per 1,5 mln. siuntų Vilniuje. Naujų elektra varomų automobilių įsigijimas reikš, kad sostinėje daugiau nei pusę autoparko sudarys elektromobiliai, o šiemet jais pasipildys ir kiti Lietuvos miestai – įmonės autoparke turime jau 72 elektromobilius. Toks žingsnis įrodo, kad atkakliai siekiame išsikelto ilgalaikio transporto dekarbonizacijos tikslo – iki 2035 m. elektrifikuoti visą įmonės mikroautobusų parką“, – sako „DPD Lietuva“ tvarumo vadovas Markas Ąžuolas.
Siuntas elektromobiliais pristatys ne tik sostinėje
Naujieji elektromobiliai į šalies gatves išriedėjo jau gegužę. Pasak M. Ąžuolo, šių metų elektromobilių plėtra išskirtinė – nauju transportu siuntos bus išvežiojamos ne tik Vilniuje, bet ir kituose miestuose.
„Mūsų duomenys rodo, kad per dvejus elektromobilių eksploatacijos metus, išmetamas CO2 kiekis sumažėjo per 500 tonų. Toks rezultatas prisideda prie „DPD Lietuva“ įsipareigojimo – iki 2040 m. CO2 emisijas sumažinti 90 proc., o likusias emisijas, kurias sunku pašalinti, kompensuoti investuojant į poveikį aplinkai mažinančius projektus.
Jo teigimu, su naujais elektromobiliais CO2 emisijas pavyks sumažinti dar labiau – skaičiuojama, kad per metus į aplinką bus išmetama vidutiniškai 330 tonų mažiau teršalų nei ankstesniais metais.
Nauji elektromobilių modeliai važiuos ilgiau ir toliau
Pirmuosius elektromobilius „DPD Lietuva“ įsigijo dar 2021 m. Tuo metu įmonės autoparkas pasipildė „Volkswagen e-Crafter“ modelio automobiliais. Šiemet didžioji dalis naujų elektrinių mikroautobusų – „Ford L4H3“ bei „Ford L3H3“ modelių.
„Per pastaruosius metus susidūrėme su tam tikrai iššūkiais – šaltuoju metų laiku, didelė dalis elektros transporte yra sunaudojama mikroautobuso šildymui. Todėl vienu įkrovimu galime nuvažiuoti mažiau kilometrų. Naujieji „Ford“ markės elektromobiliai turi talpesnes baterijas, kurios leis nuvažiuoti didesnį atstumą tiek vasarą, tiek žiemos metu. Artimiausiu metu planuojame ir daugiau naujų tvarių iniciatyvų“, – tvirtina M. Ąžuolas.