Pirmieji „Škoda 32 Tr“ troleibusai jau paruošti transportuoti į Vilnių. Planuojama, jog sostinę jie pasieks birželio pirmoje pusėje. Atlikus bandomuosius važiavimus sostinės gatvėmis bei kitas privalomas procedūras, pirmieji 20 naujų troleibusų keleivius pradės vežti rugpjūtį, rašoma Vilniaus miesto savivaldybės pranešime žiniasklaidai.
„Škoda 32 Tr“ troleibusai / „Škoda Electric“ nuotr.
Pagal bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ ir „Škoda Electric“ dar 2023 m. pasirašytą sutartį iš viso bus pagamintas 91 troleibusas. Bendra sutarties vertė siekia daugiau nei 52 mln. Eur.
„Nuosekliai investuojame į viešojo transporto atnaujinimą – pradedame nuo miesto troleibusų parko atnaujinimo. Skelbsime naujus konkursus ir dėl autobusų maršrutų aptarnavimo elektriniais autobusais, o per artimiausius metus papildysime parką ir vandeniliniais autobusais. Siekiame, jog naujų transporto priemonių patrauklumą įvertinę keleiviai vis dažniau rinktųsi keliones viešuoju transportu“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
„Naujų troleibusų gamybos procesas vyksta sklandžiai – 5-kios pirmosios transporto priemonės jau paruoštos kelionei į Vilnių. Jų atvykimas į sostinę simboliškai žymės mūsų transporto priemonių parko atnaujinimo startą, – kalba „Vilniaus viešojo transporto“ direktorius Ignas Degutis. – Dar 15 troleibusų yra pilnai pagaminti, su jais Pilzene atliekami bandomieji važiavimai ir baigiamos kitos privalomosios procedūros.“
Visos 20 naujų transporto priemonių, čia, Vilniuje, atlikus testinius važiavimus, sumontavus keleivių informavimo ir saugos sistemas bei atlikus privalomas registracijas bus paruošti eksploatacijai. Dar 20 transporto priemonių šiuo metu yra gamybos procese.
Praėjusią savaitę Vilniaus miesto savivaldybės ir „Vilniaus viešojo transporto“ atstovai lankėsi „Škoda Electric“ gamykloje Pilzene, Čekijoje, kur turėjo galimybę iš arti susipažinti su naujomis transporto priemonėmis bei įsitikinti, jog jos yra tinkamai paruoštos Vilniaus miesto gyventojų bei svečių kelionėms.
Naujieji „Škoda 32Tr“ modelio troleibusai bus žemagrindžiai, 12 m ilgio bei riedantys autonomine eiga, be kontaktinio tinklo galintys nuvažiuoti iki 20 km. Troleibusuose bus įdiegta saugumo sistema – SOS ir A juostos mygtukai, fiksuojantys įvykius vaizdo įraše, įspėjantys apie galimą susidūrimą bei užtikrinantys gaisro gesinimą.
Troleibusai bus visiškai kondicionuojami ir vėdinami ir keleivių salone, ir vairuotojo kabinoje. Viešojo transporto priemonė bus pritaikyta ir individualių poreikių turintiems asmenims – joje įrengta rampa, tvirtinimo diržai, specialūs mygtukai pranešti apie pagalbos poreikį. Troleibusai turės dviračių tvirtinimo įrangą, kuri leis vežti dviračius jo salone. Be to, keleivių patogumui troleibusuose bus įrengtos išmaniųjų įrenginių krovimo jungtys.
Pradėjus eksploatuoti naujuosius troleibusus nebeeksploatuojamus bus galimybė įsigyti. Praktika rodo, kad nebenaudojamos transporto priemonės prikeliamos antram gyvenimui – jos tampa poilsio nameliais, sandėliukais ir net kavinėmis. Nenupirktos transporto priemonės bus priduodamos į metalo supirkimo vietas.