Sprendimas nuo 2035 metų Europos Sąjungos valstybėse narėse uždrausti prekybą automobiliais su vidaus degimo varikliais šiandien vis dar skamba labai ambicingai.
Naujų elektra varomų transporto priemonių skaičius vis dar sudaro labai mažą skirtingų šalių autoparkų dalį, tačiau nuosekliai auga. Ši tema kelia didžiules aistras ne tik tarp vairuotojų, tačiau ir tarp įvairių šalių politikų.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Vokietijos finansų ministras Christianas Lindneris iš naujo kelia diskusiją dėl Europos Sąjungos sprendimo 2035 metais uždrausti prekybą naujais automobiliai su vidaus degimo varikliais, siekdamas daugiau išimčių, nei dabar numatyta degalams, pagamintiems naudojant atsinaujinančią elektros energiją ir iš atmosferos surinką anglies dvideginį.
„Mes turėtume eiti tolyn ir bendrai sutelkti dėmesį į technologinį atvirumą. Sintetiniai skystieji degalai ir biodegalai taip pat yra draugiški klimatui“, – laikraščiui „Augsburger Allgemeine“ sakė C. Linderis.
Ministras teigė, kad rinka, o ne politikai turėtų nuspręsti kas yra būtina ir ko nori vartotojai, ir pridūrė, kad biodegalų ir e. degalų rėmimą federalinė valdžia turėtų vykdyti naudodama mokesčių politiką.
ES atstovai praėjusių metų kovą pasirašė susitarimą, kuriuo nuo 2035 metų, faktiškai nutraukiamas visų naujų vidaus degimo variklių pardavimas.
Draudimas vos nežlugo po to, kai Vokietija jį blokavo, tačiau Europos finansų galiūnė savo prieštaravimo atsisakė, kai buvo pasiektas susitarimas leisti į bloko nulinius klimato tikslus įtraukti automobilius, varomus vien e. degalais.