„LTG Infra“ geležinkelių infrastruktūros būklės stebėjimui pradėjo naudoti naują sistemą (GIPS). Šios sistemos pagalba bus pereita prie proaktyvios ir nuspėjamos techninės priežiūros modelio bei palaipsniui, 3-4 mln. eurų sumažintos eksploatacinės išlaidos.
Ramūno Paurio nuotrauka
Anot įmonės vadovo Vyčio Žalimo, toks perėjimas reiškia, kad diegiama sistema sudarys sąlygas infrastruktūros būklę matyti specialioje programoje realiu laiku.
„GIPS sistema svariai prisidės prie geležinkelių tinklo patikimumo didinimo, kurį pajus tiek traukiniais keliaujantys, tiek krovinius vežantys LTG grupės klientai. Analizuodama iš diagnostiką atliekančių riedmenų gaunamus duomenis sistema įvertins ir informuos kada ir kokio lygio remontus reikėtų atlikti. Toks planavimas padės išvengti didelės dalies gedimų, dėl kurių būtų užlaikomi traukiniai. Be to, ši sistema leis sutaupyti ženklią dalį kelių priežiūrai skiriamų lėšų“, – sako V. Žalimas.
Diegiama sistema bus nuolatos vystoma plečiant joje stebimų infrastruktūros įrenginių kiekį bei diegiant daugiau funkcijų, tokių kaip infrastruktūros stebėjimas pasitelkiant dirbtinį intelektą ir kitus pažangius įrankius, padėsiančius išvengti žmogiškųjų klaidų ir prisidėsiančius prie didesnio geležinkelių infrastruktūros saugumo.
Šiuo metu jau pradėjo veikti GIPS programinės įrangos sistema IRISSYS. Tai yra lanksčiai konfigūruojama priemonė, skirta linijinės geležinkelių infrastruktūros duomenims atvaizduoti, kurią sukūrė projekto partneriai ERDMAN- Softwaregesellschaft.
LTG grupė yra didžiausia Baltijos šalyse geležinkelių grupė, savo veiklą vystanti trimis pagrindinėmis kryptimis: krovinių ir keleivių vežimas geležinkeliais, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymas, priežiūra ir plėtra. LTG grupę sudaro pagrindinės dukterinės bendrovės: „LTG Infra“, „LTG Cargo“, „LTG Link“, GTC.