Lietuvos oro uostai intensyviai atnaujina visą savo transporto parką ir organizuoja elektrinių autobusų pirkimą. Pirmuoju etapu siekiama atrinkti kvalifikuotus autobusų tiekėjus, kurie kitame etape bus kviečiami teikti pasiūlymus. Viena esminių organizuojamo pirkimo sąlygų – transporto priemonės turi būti varomos vien elektra.
Taip bendrovė įgyvendina veiksmų planą, siekdama strateginio tikslo iki 2030 m. tapti CO2 neutralia organizacija, kartu gerinti keleivių patirtį ir didinti patogumą. Organizuojamu pirkimu planuojama įsigyti iki 15 naujų elektrinių autobusų.
„Permainos keleivių aptarnavimo transporto parke įgyvendinamos po daugiau nei pusmetį trukusios alternatyvų analizės, konsultacijų su gamintojais ir potencialiais tiekėjais bei Vilniaus oro uoste veikiančiomis keleivių aptarnavimo įmonėmis. Aiškiai apibrėžti organizuojamo pirkimo kriterijai leis įsigyti ne tik netaršius, bet ir keleivių poreikius geriau atitinkančius naujus, modernius elektrinius autobusus. Palyginti su dabartiniais dyzeliniais, elektrinių autobusų eksploatacijos sąnaudos bus mažesnės, jie veiks efektyviau, bus tylesni ir patogesni“, – sako Arnas Dūmanas, Lietuvos oro uostų plėtros departamento vadovas.
Autobusais Vilniaus oro uoste keleiviai pervežami tarp orlaivių ir terminalo. Pagal esamą reglamentavimą, pervežimus su savo autobusais šiuo metu atlieka antžeminio aptarnavimo bendrovės (angl. „ground handling“), kurias keleivių aptarnavimui tiesiogiai samdo oro bendrovės, tačiau ši tvarka keisis oro uostams įsigijus naujus autobusus.
Pradėti naujųjų autobusų eksploataciją pagal naują tvarką Vilniaus oro uoste planuojama 2026 m. pradžioje. Lietuvos oro uostai, rengdami reikalavimus elektriniams autobusams pirkimo techninę specifikaciją, vadovavosi tarptautinės oro uostų organizacijos IATA keliamais reikalavimais oro uostų keleiviniam transportui.
Siekdami perimti gerąją elektrinių autobusų eksploatavimo patirtį Lietuvos oro uostų specialistai taip pat konsultavosi ir su Štutgarto (Vokietija) oro uostu, kuris yra elektrinių autobusų naudojimo oro uoste pradininkas Europoje. Buvo vertinamos ir Norvegijos sostinės Oslo viešojo transporto išmoktos pamokos dėl elektrinių autobusų eksploatavimo atšiauriomis žiemos sąlygomis.
Primenama, kad Lietuvos oro uostai lygiagrečiai pradės ir įkrovimo stotelių vidinėse Vilniaus oro uosto zonose plėtrą, kad elektrinių autobusų aptarnavimui skirta infrastruktūra būtų parengta dar iki jiems pradedant važinėti Vilniaus oro uosto teritorijoje.
AB Lietuvos oro uostų informacija