Prieš ketverius metus JAV įsikūrusi bendrovė „Joby Aviation“ pradėjo bandyti elektra varomų vertikalaus kilimo ir tūpimo orlaivių prototipus. Atlikusi daugiau kaip 1 500 bandomųjų skrydžių, bendrovė dabar daugiausia dėmesio skiria kitam bandymų etapui su serijiniais prototipais.
Šiuo tikslu, kaip matyti iš oficialaus pranešimo spaudai, neseniai buvo pagaminti du orlaivio prototipai, atkartojantys būsimą šio prekės ženklo elektrinį orlaivį.
„Joby Aviation“ nuotr.
„Joby“ ketina ne tik gauti tinkamumo skraidyti pažymėjimus, bet ir pradėti bandomuosius komercinius keleivių pervežimus.
Per pastaruosius ketverius metus priešserijiniai orlaiviai nuskriejo daugiau kaip 50 000 kilometrų, įskaitant 100 skrydžių su pilotu. Praėjusių metų lapkritį vienas iš prototipų dalyvavo parodomajame skrydyje Niujorke virš Hadsono upės.
Pasak „Joby Aviation“ generalinio direktoriaus ir įkūrėjo JoeBeno Bevirto, bandymų metu priešprodukciniai prototipai daugeliu savybių pranoko kūrėjų lūkesčius.
2021 m. vienas iš šių prototipų be įkrovimo ore galėjo nuvažiuoti daugiau kaip 240 km. Po metų jis pasiekė daugiau nei 320 km/val. skrydžio greitį ir pakilo į daugiau nei 3 000 metrų aukštį virš jūros lygio.
Padedant JAV federalinei aviacijos administracijai (FAA), šiais metais per dvi dienas buvo atliktas 31 skrydis, kuris įrodė, kad šiuos orlaivius galima intensyviai eksploatuoti realiomis sąlygomis.
Be piloto, serijinė elektrinio lėktuvo „Joby“ versija gali vežti keturis keleivius ir gabenti juos 250 kilometrų atstumu iki 320 kilometrų per valandą greičiu. Kartu elektros variklių varomų propelerių keliamo triukšmo lygis yra gerokai mažesnis nei sraigtasparnių, o eksploatacijos metu neišmetama anglies dioksido.
Po poros metų „Joby“ ketina pradėti komercinę skraidančių taksi veiklą JAE.