Elektrinės transporto priemonės galėtų būti transporto ateitimi, tačiau pirmiausia, reikėtų ženkliai pagerinti baterijų ilgaamžiškumą, norint teigti, kad tokie modeliai būtų patvaresni nei vidaus degimo varikliais aprūpinti automobiliai.
Juo labiau, kad baterijos yra pačios brangiausios ir sunkiausiai keičiamos dalys, todėl žmonės turi žinoti, kad ilgą laiką tokių keitimų jiems neprireiks. Elektromobiliams skirtų akumuliatorių rinkos lyderė CATL dabar paskelbė apie dar vieną savo šedevrą – „Shenxing Plus LFP“ baterijas.
Paprastai ličio-geležies fosfato akumuliatoriai yra geras pasirinkimas, nes buvo prieinami ir stabilūs, tačiau jiems trūko brangesnių cheminių medžiagų ilgo nuvažiuojamo atstumo. CATL inžinierių komanda dabar bando perrašyti taisykles.
„Shenxing Plus“ pasižymi 205 Wh/kg energijos tankiu, kuris prilygsta aukščiausios klasės akumuliatoriams. Tai reiškia, kad į tą patį tūrį galima sutalpinti daugiau įkrovos, todėl galima pasiekti ilgesnį nuvažiuojamą atstumą, o sąnaudos išlieka mažesnės.
Šiuo atveju siekiama nuvažiuoti 1000 kilometrų – maždaug tiek, kiek yra atstumas tarp Los Andželo ir Solt Leik Sičio. „Shenxing Plus“ žada šį atstumą pasiekti vienu įkrovimu, nors, žinoma, neatskleidė, kokia transporto priemone tai būtų galima pasiekti.
Tačiau tankis – ne vienintelis triukas, kurį slepia naujoji baterija. „Shenxing Plus“ sukurta taip, kad įkraunama itin greitai – konkrečiai 4C, o tai reiškia, kad teoriškai akumuliatorių nuo 0 iki 100 proc. galima įkrauti per 15 minučių.
Realiomis sąlygomis 10 minučių, kai baterija įkrauta, gali padidinti nuvažiuojamą atstumą maždaug 600 kilometrų. Tai reiškia, kad kiekvieną sekundę, kai automobilis prijungtas prie elektros tinklo, jo rida padidėja 1 km.